Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Eισαγωγική Eπιμόρφωση - ΟΛΜΕ

Σήμερα στο ΔΣ της ομοσπονδίας συζητήθηκε το ζήτημα των δεδουλευμένων.


Ενώ στην τελευταία συνάντηση με την Υφυπουργό, υπήρξε από την πλευρά της μια θετική στάση, δεν έγινε αυτή πράξη!!!

Ενώ η ίδια δεσμεύτηκε για άμεση καταβολή όλων των οφειλών, δεν έχει γίνει τίποτε!!!

Για τους λόγους αυτούς η ομοσπονδία αποφάσισε τα ακόλουθα:

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους συναδέλφους (επιμορφωτές και επιμορφούμενους) σε αποχή από την εισαγωγική επιμόρφωση μέχρι να καταβληθούν τα δεδουλευμένα της εισαγωγικής επιμόρφωσης από τα προηγούμενα χρόνια, να καλυφθούν άμεσα τα έξοδα διαμονής και οδοιπορικών των συναδέλφων που επιμορφώνονται τη φετινή χρονιά καθώς και να προβλεφθεί υπερωριακή αμοιβή γι’ απασχόληση των επιμορφούμενων εκτός του ωραρίου εργασίας τους.

Απαιτούμε επίσης την άμεση καταβολή όλων των δεδουλευμένων (απλήρωτες υπερωρίες, οδοιπορικά, συντονιστές Π.Δ.Σ., ωρομίσθιοι προηγούμενων χρόνων, πανελλαδικές εξετάσεις κλπ).

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ να οργανώσουν έγκαιρα την επιτυχία της αποχής ενημερώνοντας τους συναδέλφους επιμορφωτές και επιμορφούμενους και καλώντας τους να αποχωρήσουν από τα επιμορφωτικά κέντρα.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με βάση τις εξελίξεις θα εξετάσει εκ νέου τη στάση του.

Συζητήθηκε επίσης το ζήτημα των ξενόγλωσσων βιβλίων. Το ΔΣ πήρε απόφαση να ζητήσει από το Υπουργείο να στείλει εγκύκλιο για την αγορά των ξενόγλωσσων βιβλίων όλων των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου από τις σχολικές επιτροπές.

Έγινε τέλος μια πρώτη συζήτηση για εισήγηση για απεργία στο τέλος του Νοεμβρίου, γιατί υπάρχουν πληροφορίες ότι η ΑΔΕΔΥ δεν θα μπει στην απεργία της ΓΣΕΕ στις 15 Δεκεμβρίου.

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε

Η ΔΑΚΕ ΔΕ, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, προσπάθησε να υλοποιηθούν όλες οι αποφάσεις της Μετασυνεδριακής Συνέλευσης.

Προτείναμε να πραγματοποιηθούν περιοδείες των μελών του Δ.Σ της ΟΛΜΕ σε περιοχές εκτός Αττικής, ώστε να γνωστοποιήσουμε τις θέσεις του κλάδου στους συναδέλφους, να παρουσιάσουμε τις εκτιμήσεις του Δ.Σ στα φλέγοντα ζητήματα που μας απασχολούν και να καταγράψουμε τις απόψεις των συναδέλφων μας.

Κατόπιν η ΔΑΚΕ ΔΕ πρότεινε στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ την κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 8 Οκτωβρίου, ημέρα που επρόκειτο να εκδικαστεί η προσφυγή του Δ.Σ.Α , της ΑΔΕΔΥ, και άλλων ομοσπονδιών κατά του μνημονίου. Πιστεύαμε ότι με αυτήν την απεργιακή κινητοποίηση, θα καταγραφόταν με τον πιο αποφασιστικό τρόπο η αντίθεση των καθηγητών στο μνημόνιο και την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης.

Δυστυχώς η ΠΑΣΚ και οι αριστερές παρατάξεις (εκτός του ΠΑΜΕ) καταψήφισαν την εισήγηση της ΔΑΚΕ. Λίγες μέρες αργότερα, η Ε.Ε της ΑΔΕΔΥ αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης απεργίας για την 7 Οκτωβρίου, με το ίδιο πλαίσιο, αποδεικνύοντας έτσι την ορθότητα της πρότασής μας. Δεν προκηρύχθηκε απεργία στις 8 Οκτωβρίου για καθαρά τεχνικούς λόγους(για να μην αναβληθεί η εκδίκαση της υπόθεσης, λόγω απεργίας των δικαστικών υπαλλήλων). Η στάση των άλλων παρατάξεων στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ σαφώς περιόρισε τη δυναμική της απεργίας.

Ακολούθως η ΔΑΚΕ ΔΕ πρότεινε την κήρυξη 24ωρης απεργίας για την 29 Οκτωβρίου, με αιχμή το νέο «ενιαίο μισθολόγιο», που επιχειρεί να περάσει η κυβέρνηση από το 2011. Είναι σε όλους γνωστό, από πληθώρα δημοσιευμάτων, ότι το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης βρίσκεται στο στόχαστρο της κυβέρνησης, δεδομένου ότι είναι το πιο δαπανηρό επίδομα, αφού αφορά μεγάλο αριθμό δικαιούχων(160.000 εκπαιδευτικούς).

Όμως η πλειοψηφία του Δ.Σ της ΟΛΜΕ (ΠΑΣΚ, ΣΕΚ ΚΑΙ ΠΑΜΕ) αποφάσισαν την κήρυξη 24ωρης απεργίας για το τρίτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, δηλαδή μετά από ενάμιση μήνα!!!

Στο επόμενο Δ.Σ της ΟΛΜΕ, Η ΠΑΣΚ ΜΕ ΑΣΤΕΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΜΠΛΟΚΑΡΕ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ. Είναι προφανές ότι οι άλλες δυνάμεις εγκλωβίστηκαν στην τακτική της ΠΑΣΚ, για αδρανοποίηση της Ομοσπονδίας.

Η απόφαση της ΓΣΕΕ για κήρυξη 24ωρης απεργίας την 15 Δεκεμβρίου και η πιθανή κήρυξη απεργίας από την ΑΔΕΔΥ την ίδια μέρα, πιθανά θα οδηγήσει σε περεταίρω αναβολή της ημερομηνίας απεργιακής κινητοποίησης από την Ομοσπονδία.

ΟΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΝΕΝΟΧΗ.


ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΣΙΩΠΗΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΜΕΘΟΔΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η ΔΑΚΕ ΔΕ.

Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Ψηφοδέλτιο ΔΑΚΕ Δ.Ε. Λασιθίου για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια


Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

Δερμιτζάκης Αντώνιος του Κων/νου. (ΠΕ 01 – ΓΕΛ Τζερμιάδων)

Δρετάκη Δέσποινα του Εμμανουήλ. (ΠΕ 02- 1ο ΓΕΛ Ιεράπετρας)

Ζερβάκη Άννα του Αντωνίου. (ΠΕ 03- Γ. Παλαικάστρου)

Καραμπότσης Ηλίας του Νικολάου. (ΠΕ - Γ. Κριτσάς)

Κατσαγκόλης Αθανάσιος του Αστερίου. (ΠΕ 11- 1ο ΓΕΛ Ιεράπετρας)

Κούτρας Πασχάλης του Τριαντάφυλλου. (ΠΕ11–1ο Γ. Αγ. Νικολάου)

Λεβεντέρης Χαράλαμπος του Παναγιώτη. (ΠΕ – ΕΠΑΛ Σητείας)

Μανουσάκης Θεόδωρος του Εμμανουήλ. (ΠΕ0402– Γ. Κουτσουρά)

Μήλας Γεώργιος του Ιωάννη. (ΠΕ 11 – ΓΕΛ Αγ. Νικολόυ)

Παπαβασιλείου Εμμανουήλ του Βασιλείου (ΠΕ – ΕΠΑΛ Ιεράπετρας)

Πιτικάκης Ιωάννης του Μιχαήλ. (ΠΕ 19 – 2ου ΓΕΛ Ιεράπετρας)

Σιδηροπούλου Σοφία του Γεωργίου (ΠΕ 11- 1ο ΓΕΛ Ιεράπετρας)

Σφυράκης Εμμανουήλ του Παναγιώτη. (ΠΕ 03 – 1ο Γ. Σητείας)

Τζιράκης Δημήτριος του Θεοφράστου. (ΠΕ 11 – ΓΕΛ. Αγ. Νικολάου)



Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

Δερμιτζάκης Αντώνιος του Κων/νου. (ΠΕ 01 – ΓΕΛ Τζερμιάδων)

Ζερβάκη Άννα του Αντωνίου. (ΠΕ 03- Γ. Παλαικάστρου)



Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.

Πιτικάκης Ιωάννης του Μιχαήλ. (ΠΕ 19 – 2ου ΓΕΛ Ιεράπετρας)

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ (4-10-10)

Σύμφωνα με άρθρα και πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν τύπο του σαββατοκύριακου δημοσιοποιήθηκαν τα βασικά στοιχεία του σχεδίου του υπουργείου παιδείας για τις αλλαγές στο λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης. Το σχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση από την άνοιξη του 2011, δηλαδή μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια, ώστε στη συνέχεια το σχετικό νομοσχέδιο να κατατεθεί στη βουλή και να ψηφιστεί με στόχο να εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Α΄ Λυκείου του σχολικού έτος 2011-2012, στη Β΄ Λυκείου του σχολικού έτος 2012-2013 και στη Γ΄ Λυκείου του 2013-2014, ώστε να συνδυαστεί με την εφαρμογή για πρώτη χρονιά του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2014. Τα βασικά στοιχεία του σχεδίου είναι τα εξής:

Για το πρόγραμμα της Β’ και της Γ’ Λυκείου

Προβλέπεται έμφαση στα νέα ελληνικά και στις ξένες γλώσσες, περισσότερα μαθήματα επιλογής ανάμεσα σε έξι μεγάλες γνωστικές ενότητες και κοινωνικές δραστηριότητες. Το νέο σχέδιο προβλέπει εβδομαδιαίως 35 διδακτικές ώρες (έναντι 34 του τωρινού για τη Β’ και 31 για τη Γ’ Λυκείου του τωρινού προγράμματος) από τις οποίες 12 ώρες υποχρεωτικών μαθημάτων, 21 ώρες μαθημάτων επιλογής και 2 ώρες για δραστηριότητες σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα.

Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό κάθε μαθητής στη Β και στη Γ Λυκείου είναι υποχρεωμένος να παρακολουθήσει:

1. Υποχρεωτικά μαθήματα (12 ώρες). Τα μαθήματα αυτά είναι συγκεκριμένα:

• Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (6 ώρες)

• Αγγλικά (3 ώρες)

• Φυσική Αγωγή (3 ώρες)

2. Μαθήματα επιλογής (21 ώρες)

Υπάρχουν έξι ομάδες μαθημάτων οι οποίες περιέχουν εξάωρα μαθήματα (υψηλού επιπέδου-εμβάθυνσης) και τρίωρα μαθήματα (βασικού επιπέδου). Ο μαθητής υποχρεούται να επιλέξει:

• Ένα εξάωρο μάθημα (υψηλό επίπεδο) από όποια ομάδα μαθημάτων επιθυμεί (εφόσον η ομάδα διαθέτει εξάωρο μάθημα) (6 ώρες) και

• Ένα τρίωρο μάθημα (βασικό επίπεδο) από καθεμιά μία από τις υπόλοιπες ομάδες (3 Χ 5 = 15 ώρες).

Οι ομάδες μαθημάτων επιλογής και τα μαθήματα που περιλαμβάνει η καθεμιά είναι:

Α. ΟΜΑΔΑ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΣ

Μάθημα Υψηλού Επιπέδου: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες).

Μαθήματα Βασικού Επιπέδου:

1.Αρχαία ελληνική γραμματεία (3 ώρες)

2.Αρχαία ιστορία (3 ώρες)

3.Ιστορία των ιδεών (3 ώρες)

Β. ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Μάθημα Υψηλού Επιπέδου: Μαθηματικά (6 ώρες).

Μαθήματα Βασικού Επιπέδου:

Μαθηματικά βασικού επιπέδου (3 ώρες). Δεδομένου ότι το μόνο μάθημα βασικού επιπέδου στη

συγκεκριμένη ομάδα είναι τα μαθηματικά, το μάθημα αυτό θα είναι υποχρεωτικό για όλους.

Γ. ΟΜΑΔΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Μάθημα Υψηλού Επιπέδου: Φυσική (6 ώρες).

Μαθήματα Βασικού Επιπέδου:

1. Φυσική (3 ώρες)

2.Χημεία (3 ώρες)

3.Βιολογία (3 ώρες)

4. Περιβαλλοντικές επιστήμες (3 ώρες)

Δ. ΟΜΑΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Μάθημα Υψηλού Επιπέδου: Οικονομία (6 ώρες).

Μαθήματα Βασικού Επιπέδου:

1.Οικονομία (3 ώρες)

2. Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες (3 ώρες)

3. Ευρωπαϊκή Ιστορία (3 ώρες)

4.Ψυχολογία (3 ώρες)

5. Αρχές ηθικής και φιλοσοφίας (3 ώρες)

6. Θρησκευτικά (3 ώρες)

Ε. ΟΜΑΔΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Μαθήματα Υψηλού / Βασικού Επιπέδου:

1. Λατινικά (3 ή 6 ώρες).

2. Γαλλικά (3 ή 6 ώρες).

3. Γερμανικά (3 ή 6 ώρες).

4. Ιταλικά (3 ή 6 ώρες).

5. Ισπανικά (3 ή 6 ώρες).

Δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν κάποιος μαθητής θα μπορεί να πάρει για το μάθημα των Αγγλικών περισσότερες από τις 3 ώρες που προβλέπονται υποχρεωτικά.

ΣΤ. ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μαθήματα Βασικού Επιπέδου:

1. Εικαστικά (3 ώρες)

2. Μουσική (3 ώρες)

3. Θέατρο και κινηματογράφος (3 ώρες)

Δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν ένας μαθητής μπορεί να επιλέξει την ομάδα του Πολιτισμού, ως ομάδα υψηλού επιπέδου ή ομάδα θα προσφέρεται μόνο για μαθήματα βασικού επιπέδου.

3. Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα (2 ώρες)

Για το πρόγραμμα της Α’ Λυκείου

Σύνολο Ωρών Διδασκαλίας: 35 (έναντι 32 ωρών σήμερα)

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ (25 ώρες):

• Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (4+2 =6 ώρες)

• Ιστορία (3 ώρες)

• Φυσική Αγωγή (3 ώρες)

• Αγγλικά (3 ώρες)

• Μαθηματικά (4 ώρες)

• Φυσική (3 ώρες)

• Χημεία (2 ώρες)

• Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (1 ώρα)

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ (10 ώρες):

Θα υπάρχουν 4 ομάδες μαθημάτων. Οι μαθητές θα πρέπει να παρακολουθήσουν υποχρεωτικά ένα μάθημα από κάθε ομάδα. Οι ομάδες είναι οι εξής:

Α. ΟΜΑΔΑ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΣ (3 ή 5 ώρες)

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (5 ώρες).

Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (3 ώρες).

Β. ΟΜΑΔΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (2 ή 4 ώρες)

1. Θρησκευτικά

2. Ψυχολογία

3. Αρχές Οικονομίας

4. Ηθική και Φιλοσοφία

5. Κοινωνιολογία

6. Ιστορία της Τέχνης

Γ. ΟΜΑΔΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (3 ώρες)

1. Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά

2. Μουσική, Εικαστικά, Θέατρο, Φωτογραφία, Κινηματογράφος

Δ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (2 ώρες)

Με αντικείμενο τη δραστηριοποίηση των μαθητών σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα που θα τους ωθούν σε εθελοντικές δράσεις.

Το νέο σύστημα πρόσβασης

Τα βασικά σημεία του νέου συστήματος πρόσβασης που αναμένεται να εφαρμοστεί το 2014 είναι τα εξής:

• Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα (από τα έξι σήμερα).

• Τα ΑΕΙ και ΤΕΙ θα καθορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη στάθμιση της βαθμολογίας του κάθε μαθήματος για κάθε σχολή (προφανώς για την πρόσβαση σε ομοειδείς σχολές θα απαιτούνται τα ίδια μαθήματα και θα εφαρμόζονται οι ίδιοι συντελεστές στάθμισης).

• Θα συνυπολογίζεται ο βαθμός της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου, που θα προκύπτει και από ενδοσχολικές εξετάσεις.

• Οι εισακτέοι θα εισάγονται σε σχολή (π.χ. Οικονομικών Σπουδών, Νομικών Σπουδών κ.λπ.). Μετά το πρώτο έτος θα κατανέμονται στα επιμέρους τμήματα. Προτείνεται η ελεύθερη πρόσβαση στις σχολές χαμηλής ζήτησης.

• Δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους ΙΕΚ να εισαχθούν σε ΤΕΙ μέσω ειδικών εξετάσεων και αφού έχουν πιστοποιήσει τις γνώσεις τους.

Πρώτες εκτιμήσεις και σχόλια

Με το σχέδιο του υπουργείου παιδείας, ο κάθε μαθητής της Β’ και της Γ’ λυκείου θα διδάσκεται οπωσδήποτε τα τρία υποχρεωτικά μαθήματα (Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Αγγλικά, Φυσική Αγωγή), ένα μάθημα «υψηλού επιπέδου», πέντε μαθήματα «βασικού επιπέδου» και τις τις δραστηριότητες ευαισθητοποίησης. Για παράδειγμα:

Ένας μαθητής με προσανατολισμό στις θεωρητικές επιστήμες θα μπορούσε να διαλέξει:

Ως προς το «υψηλό επίπεδο», το 6ωρο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματεία από την Ομάδα της Αρχαιογνωσίας και Ως προς το «βασικό επίπεδο», από τις υπόλοιπες ομάδες, τα εξής τρίωρα μαθήματα: Μαθηματικά, Βιολογία, Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Γαλλικά και Εικαστικά.

Ένας μαθητής με προσανατολισμό στις θετικές επιστήμες θα μπορούσε να διαλέξει:

• Ως προς το «υψηλό επίπεδο» το 6ωρο μάθημα των Μαθηματικών, από την Ομάδα των Μαθηματικών.

• Ως προς το «βασικό επίπεδο» από τις υπόλοιπες ομάδες τα εξής τρίωρα μαθήματα: Αρχαία Ιστορία, Φυσική, Οικονομία, Ιταλικά και Μουσική.

κ.ο.κ.

Το σχέδιο έχει χαρακτηριστικά που προσιδιάζουν στη δομή του προγράμματος International Baccalaureate (IB). Ηδη, γύρω από το σχέδιο, έχει αναπτυχθεί ένας άτυπος διάλογος καθώς έχει δοθεί σε στελέχη εκπαίδευσης στην Αθήνα και την περιφέρεια. Ταυτόχρονα, το υπουργείο μελετά και τη δυνατότητα εφαρμογής του σχεδίου με βάση τις υποδομές (π.χ. υπάρχουν οι αίθουσες;), το προσωπικό (π.χ. πόσοι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν και σε τι επίπεδο επιμόρφωσης;) και γενικότερα, το κόστος του σχεδίου.

Απομένει να διευκρινιστούν πολλά θέματα, όπως:

• Το πως μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα με τις πολλές ομάδες μαθημάτων επιλογής, ιδιαίτερα σε σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών και καθηγητών, όταν μάλιστα υπάρχει η αντίστοιχη εμπειρία, του τωρινού συστήματος, όπου τα 16 μαθήματα επιλογής της Γ' Λυκείου περιορίστηκαν σε 2, λόγω αδυναμίας σχηματισμού τμημάτων ή/και ελλείψεων καθηγητών.

• Το εάν το πρόγραμμα για τη Β’ και για τη Γ’ Λυκείου θα είναι ακριβώς το ίδιο (όπως φαίνεται από το παραπάνω σχέδιο).

• Το εάν θα υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα στην Α' Λυκείου ώστε ο μαθητής να επιλέξει συγκεκριμένες ομάδες "υψηλού επιπέδου" στη Β' και στη Γ' Λυκείου.

• Το εάν ένας μαθητής θα μπορεί να αλλάζει ομάδα υψηλού επιπέδου από τη Β’ στη Γ’ λυκείου.

• Το πως θα εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των βαθμών της Β’ και Γ’ Λυκείου όσον αφορά στον συνυπολογισμό τους στις πανελλαδικές (μετά την πικρή εμπειρία του παρελθόντος) και το ποιος θα γράφει τις εργασίες που θα εκπονούν οι μαθητές (έχει εξεταστεί η εμπειρία από το IB;).

• Το πώς ακριβώς θα γίνει η ομαδοποίηση των τμημάτων σε σχολές, στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

• Το πώς θα εξασφαλιστεί το αδιάβλητο της κατανομής σε τμήματα στο 2ο έτος των πανεπιστημίων (ιδιαίτερα όταν στην ίδια σχολή υπάρχουν τμήματα υψηλής και χαμηλής ζήτησης) κτλ.

Ωράριο εκπ/κών , Τμήματα, Απουσίες μαθητών

Έγινε η παράσταση της ομοσπονδίας έξω από το Υπουργείο. Παρότι περιμέναμε πάρα πολύ κόσμο, καθώς όλο τον τελευταίο καιρό τα 8 στα 10 τηλεφωνήματα ήταν από συναδέλφους που διατέθηκαν στην Α/θμια, αυτό δεν έγινε και μας ανησύχησε για την συνέχεια των κινητοποιήσεων (απεργίες συλλαλητήρια, κ.α.).


Στη συνέχεια έγινε συνάντηση της ομοσπονδίας με την Υφυπουργό την κ Χριστοφιλοπούλου.

Το πρώτο θέμα ήταν το ωράριο των διατιθέμενων συναδέλφων. Διαμαρτυρηθήκαμε για την «καταστρατήγηση» του ωραρίου των καθηγητών, που χρησιμοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η υφυπουργός απάντησε: «Ξεκαθαρίζω ότι θα εφαρμοστεί το εργασιακό πλαίσιο των εκπαιδευτικών. Δεν θίγονται οι εργασιακές σχέσεις και το πλεονάζον προσωπικό διατίθεται βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Συγκεκριμένα είπε ότι όσοι διατέθηκαν θα έχουν το ωράριο της Β/θμιας, όπως ορίζει και ο νόμος 1566, άρθρο 14.

Όσοι όμως αποσπάστηκαν από το ΚΥΣΔΕ και είχαν βάλει την επιλογή για Α/θμια θα έχουν το ωράριο των 21 ωρών. Τότε της αναφέραμε ότι αποσπάστηκαν κατά δήλωση του αιρετού της ΠΑΣΚ (Σακαλίδη) συνάδελφοι στην Α/θμια χωρίς να το έχουν δηλώσει. Μας είπε ότι θα επανεξετάσει αυτές τις περιπτώσεις.

Όσοι αποσπάστηκαν στη συνέχεια από τα ΠΥΣΔΕ θα έχουν σύμφωνα με το νόμο 3848 το ωράριο των 21 ωρών. Της αναφέρθηκε τότε ότι όλα τα ΠΥΣΔΕ διέθεσαν τους συναδέλφους και δεν τους απέσπασαν. Καταλάβαμε στο σημείο αυτό ότι ο νέος νομοθέτης με τον 3848 πάει να βάλει βόμβα στο εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων που θα διατίθενται στην Α/θμια και θα σκάσει την επόμενη χρονιά. Τότε σύμφωνα με το νέο νόμο 3848 θα μιλάνε για αποσπάσεις και όχι διαθέσεις και θα ορίζουν το ωράριο που θα τους βολεύει καλύτερα (21 ή 24 ώρες ανάλογα)!!!

Στη συνέχει η υφυπουργός μίλησε για τυχόν περιπτώσεις, που αναφέρθηκαν -και, ευτυχώς, δεν είναι περισσότερες από 80 σε όλη την Ελλάδα- όπου υπήρξαν δυσλειτουργίες θα λυθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος του σχολείου και των εκπαιδευτικών».

Μετά της καταγγέλθηκε ότι υπάρχουν σχολεία, που έχουν περισσότερους από 25 μαθητές ανά τάξη και, μάλιστα, ορισμένα 30 ανά τάξη, Της ζητήθηκε μάλιστα να εφαρμοστεί η οδηγία της Υπουργού για 25 μαθητές + 10% όπου υπάρχει ανάγκη. (Αυτά τα στοιχεία τα μαζέψαμε σχολείο σχολείο από όλη την Ελλάδα).

Τότε η υφυπουργός σχολίασε: «Στα 11.000 σχολεία η ΟΛΜΕ διαπιστώνει 140 σχολεία, που έχουν πάνω από 25 μαθητές και τέσσερα μόλις σχολεία που έχουν πάνω από 30. Με προτεραιότητα αυτά τα τέσσερα σχολεία, που έχουν πάνω από 30 μαθητές, το Υπουργείο θα κάνει καθετί δυνατόν άμεσα για να υπάρξει λύση. Θα δούμε και τις 140 περιπτώσεις μία προς μία, ώστε να δώσουμε λύση με βάση τις κτηριακές υποδομές και τις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε σχολείου».

Σχετικά με το όριο των απουσιών η υφυπουργός τόνισε: «Υπήρξε ένας στημένος μύθος -εκτός ΟΛΜΕ - ότι το Υπουργείο Παιδείας πρόκειται να μειώσει τον αριθμό των απουσιών, (στάλθηκαν εκατοντάδες ΣΜΣ τις τελευταίες ημέρες με αυτό το θέμα και ψάχνουν στο υπουργείο να βρουν τον αποστολέα!!!). Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ο αριθμός των απουσιών δεν αλλάζει. Οτιδήποτε άλλο είναι εκ του πονηρού και δεν ξέρω από πού προέρχεται και πώς στήνεται. Επίσης, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι η περσινή εγκύκλιος, η οποία είχε μια προσαύξηση των απουσιών κατά 30%, λόγω των εκτάκτων συνθηκών, οι οποίες αφορούσαν τον ιό της γρίπης Η1Ν1 -που μας ταλάνισε γενικότερα ως χώρα και ως πλανήτη πέρσι- δεν ισχύει πλέον γιατί δεν υφίστανται αυτές οι ειδικές συνθήκες της γρίπης. Άρα, αίρεται η έκτακτη περσινή εγκύκλιος και ισχύει η πάγια εγκύκλιος, που ίσχυε πάντα».

Της ζητήθηκε επίσης να ξεκαθαρίσει το ζήτημα που δημιουργήθηκε με τις επιλογές διευθυντών και προϊσταμένων από τα ΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΔΕ μετά την τελευταία εγκύκλιο που ουσιαστικά άφηνε τα υπηρεσιακά συμβούλια να επιλέξουν όποιον ήθελαν και φυσικά μόνο ΠΑΣΟΚο!!.

Η Υφυπουργός είπε ότι έχει ετοιμαστεί διευκρινιστική εγκύκλιος που θα ξεκαθαρίζει ότι πρωτεύοντα ρόλο θα έχουν τα μετρήσιμα μόρια. Γι αυτό κανένα υπηρεσιακό συμβούλιο να μην προχωρήσει σε κρίσεις αλλά να περιμένει την διευκρινιστική.

Αυτά από τη συνάντηση με την υφυπουργό.

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

Διάθεση των συναδέλφων στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση

Ακόμα περιμένουμε απάντηση από το Υπουργείο σχετικά με το ωράριο των συναδέλφων που διατέθηκαν στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.


Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες από το υπουργείο η απόφαση αργεί να βγει γιατί υπάρχουν αντιδράσεις από τους δασκάλους!!!!

Η ΔΟΕ μετά τη δήλωση του προέδρου της ότι οι δάσκαλοι είναι φτωχοί γιατί δεν μπορούν να κάνουν ιδιαίτερα, όπως οι καθηγητές!!! απαιτεί από το υπουργείο να μην μειώσει το ωράριο των καθηγητών που έχουν διατεθεί στα δημοτικά γιατί οι δάσκαλοι δουλεύουν περισσότερο και δεν είναι δίκαιο!!!

Από την άλλη η ομοσπονδία περιμένει κάποια απάντηση για να μπορέσει να κινηθεί και δικαστικά, ενάντια στην εγκύκλιο που ορίζει το ωράριο των καθηγητών στις 21 ώρες.

Η Ομοσπονδία στηρίζει την αντίθεσή της στο άρθρο 14 του νόμου 1566/86, που ορίζει ότι όσοι εκπαιδευτικοί διατίθενται σε άλλη βαθμίδα, διατίθενται για συμπλήρωση ή για όλο το ωράριό τους.

Σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα της διάθεσης των συναδέλφων στην Πρωτοβάθμια και το ωράριο που θα ακολουθούν η ομοσπονδία βλέποντας ότι το υπουργείο δεν απαντά στο αίτημα της τροποποίησης της εγκυκλίου για 21 ώρες αποφάσισε σήμερα να κάνει τη Δευτέρα παράσταση στην ηγεσία του υπουργείου παιδείας.


Παράλληλα δόθηκε στη δημοσιότητα μια φόρμα που θα συμπληρώνει κάθε συνάδελφος που έχει διατεθεί στην πρωτοβάθμια και θα τονίζει την αντίθεσή του στην διάθεση με άλλο ωράριο απασχόλησης.

Περιμένουμε όλοι οι συνάδελφοι να βρεθούν έξω από το υπουργείο τη Δευτέρα το μεσημέρι και να δείξουν μαζί μας τη γενικότερη αντίθεσή τους στην «αλλαγή» του εργασιακού καθεστώτος των συναδέλφων μας.

Υπόδειγμα αίτησης –ένστασης

ΟΛΜΕ: υπόδειγμα αίτησης –ένστασης για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι διατίθενται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε περίπτωση που καταστρατηγείται το διδακτικό τους ωράριο




Προς

Των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ

όλης της χώρας


Σας στέλνουμε υπόδειγμα αίτησης –ένστασης προκειμένου να δοθεί στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι διατίθενται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε περίπτωση που καταστρατηγείται το διδακτικό τους ωράριο. Την ένσταση αυτή να καταθέσουν σε όλα τα σχολεία που έχουν διατεθεί και στο πρωτόκολλο του ΠΥΣΔΕ που ανήκουν.

Από το ΔΣ της ΟΛΜΕ



Αίτηση –΄Ενσταση.


Του (της)…………………………………………………καθηγητή κλάδου …………………..Β/θμιας Εκπαίδευσης.


ΠΡΟΣ


1. Τον κ. Διευθυντή Α΄/θμιας Εκπ/σης ……

2. Τα μέλη του ΠΥΣΠΕ…….

3. Τον κ. Προϊστάμενο του ……..Γραφείου Α/θμιας Εκπ/σης …………..

4. Τον κ. Διευθυντή του …………………………………………Δημ. Σχολείου ( αναφέρατε όλα τα σχολεία στα οποία έχετε διατεθεί)

5. Προς τον κ. Δ/ντή Β/θμιας Εκπ/σης……

6. Προς τα μέλη του ΠΥΣΔΕ ……


Εχω διατεθεί με την……πράξη του Διευθυντή Β/θμιας Εκπ/σης ……………………………, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.14 του αρ.14 του Ν.1566/85 , όπως ισχύει σήμερα, για συμπλήρωση του εβδομαδιαίου ωραρίου μου το οποίο σύμφωνα με τις διατάξεις, εδαφ. ε, παρ.13, αρθρ.14 του Ν.1566/85και του άρθ.48 του Ν.2413/96 είναι …. διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως όπως ήδη και προφορικά δήλωσα στην υπηρεσία μου.

Αντίθετα, από τη Διεύθυνση έλαβα προφορικώς την εντολή να αναλάβω …… ώρες συνολικά εβδομαδιαίως.

Θεωρώ ότι η ως άνω εντολή ανάληψης … ωρών εβδομαδιαίως η οποία υπερβαίνει το εβδομαδιαίο διδακτικό μου ωράριο που ο νόμος ορίζει είναι μη σύννομη και παρακαλώ να ανακληθεί.

Επίσης, παρακαλώ η όποια σχετική εντολή και πράξη της διοικήσεως για ανάληψη εβδομαδιαίου προγράμματος και συγκεκριμένων ωρών να μου χορηγηθεί εγγράφως από το αρμόδιο όργανο της διοικήσεως και της υπηρεσίας.

Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματός μου για όλα τα ανωτέρω.
                                                                                                                             
                                                                                                                            Διατελώ με τιμή

Αθήνα,

                                                                                                                              Ο Αιτών/ούσα

Απεργούμε την Πέμπτη 7/10


ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ THN ΠΕΜΠΤΗ 7 ΟΚΤΩΒΡΗ 2010



Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

 
Τον τελευταίο χρόνο οι εργαζόμενοι της χώρας μας βιώνουμε την πιο βάρβαρη επίθεση σε βάρος του εισοδήματος, των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, των εργασιακών σχέσεων, των συλλογικών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας.

Η Κυβέρνηση σε συνεργασία με το ΔΝΤ και την Ε.Ε. με πρόσχημα την οικονομική κρίση, για την οποία δεν έχουν καμιά ευθύνη οι εργαζόμενοι, και με οδηγό το βάρβαρο μνημόνιο καταργεί ιστορικές κατακτήσεις των εργαζομένων και της κοινωνίας.

Την ίδια στιγμή ικανοποιεί τα αιτήματα των εργοδοτών και των τραπεζιτών, αυτών δηλαδή που αύξησαν τα υπερκέρδη τους και ευθύνονται για την κρίση, δίνει νέα προνόμια στις τράπεζες και τις επιχειρήσεις.

Το «επικαιροποιημένο» μνημόνιο περιλαμβάνει νέα επώδυνα μέτρα σε βάρος των εργαζομένων και της κοινωνίας. Η Κυβέρνηση επιδιώκει μέσα από τη θεσμοθέτηση ενός νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα να περικόψει ακόμα περισσότερο τις αμοιβές μας. Τα επιδόματα, ανάμεσα σε αυτά και της εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, μπαίνουν στο στόχαστρο των περικοπών.

Το «μισθολόγιο» θα προωθηθεί όχι για να αναβαθμίσει μισθούς και συντάξεις και να αποκαταστήσει τις αδικίες μεταξύ διαφόρων κλάδων του Δημοσίου, αλλά για την περαιτέρω αφαίρεση του εισοδήματος όλων των υπαλλήλων, τη νέα μείωση των συντάξεων.

Η κατά 2,5 δισ. ευρώ περικοπή των πόρων για τους μισθούς και τις συντάξεις, που προβλέπεται στο μνημόνιο, αποκαλύπτει πλήρως τους στόχους της Κυβέρνησης και κανένας δεν μπορεί να τρέφει αυταπάτες για το περιεχόμενο του «νέου μισθολογίου».

Ταυτόχρονα, η Κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να επιχορηγήσει τα επικουρικά μας ταμεία, αλλά τα οδηγεί με την πολιτική της στη διάλυση και την κατάργηση.

Οι εργασιακές σχέσεις στο Δημόσιο και ειδικότερα στην εκπαίδευση δοκιμάζονται σκληρά. Στις θέσεις των πάνω από 7.500 καθηγητών/-τριών που πρόσφατα συνταξιοδοτήθηκαν προσλήφθηκαν μόνο 1.425 μόνιμοι. Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να καλύψει τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, με συμπτύξεις τμημάτων ,ακυρώνοντας ή υποβαθμίζοντας σημαντικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς όπως η ΠΔΣ, τα ΣΔΕ, τα ΚΠΕ, τα ΓΡΑΣΥ κ.λπ.

Οι περικοπές στα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, οι σοβαρές καθυστερήσεις στην παράδοση των βιβλίων, η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, οι αντιπαιδαγωγικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών διαλύουν την εικονική πραγματικότητα που παρουσιάζει δημόσια το Υπουργείο Παιδείας.

Είναι αντιληπτό σε όλους πλέον ότι αυτή η πολιτική της Κυβέρνησης, του ΔΝΤ και της Ε.Ε. όχι μόνο οδηγεί τους εργαζόμενους και την κοινωνία στη φτώχεια και την εξαθλίωση, αλλά είναι αδιέξοδη και για την οικονομία.

Οι εργαζόμενοι με τον αγώνα μας μπορούμε να σταματήσουμε αυτή την πολιτική, τη νέα κοινωνική βαρβαρότητα.

Δεν δεχόμαστε τις λογικές πως η πολιτική που εφαρμόζεται είναι μονόδρομος. Μονόδρομος είναι μόνο ο κοινός συντονισμένος πανεργατικός αγώνας για την ανατροπή της. Ο κοινός αγώνας με τα συνδικάτα σε όλη την Ευρώπη με σκοπό την ανατροπή των αντιλαϊκών μέτρων που παίρνουν οι κυβερνήσεις, η ΕΕ και το ΔΝΤ, που φορτώνουν τα βάρη της κρίσης στις πλάτες μας.

Σας καλούμε να δώσουμε όλοι μαζί βροντερή απάντηση με τη συμμετοχή μας στην απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ στις 7 Οκτώβρη 2010, με αφορμή την εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας στις 8/10/2010, της προσφυγής για την ακύρωση του μνημονίου που έχουν καταθέσει τα συνδικάτα.



ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ 7 ΟΚΤΩΒΡΗ 2010

· Για να ακυρωθεί το βάρβαρο μνημόνιο και τα μέτρα κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ. Να φύγει η «τρόικα» από τη χώρα.

· Για να καταργήσουμε τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, που μειώνουν τα εισοδήματά μας, τα ασφαλιστικά μας δικαιώματα, τις εργασιακές μας σχέσεις, τα δημόσια κοινωνικά αγαθά

· Διεκδικούμε την επαναφορά και τη διεύρυνση των μισθολογικών, ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων μας

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ