Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Δηλωση του Υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ν.Δ.


Συνάντηση με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) είχαν, σήμερα, στα Κεντρικά Γραφεία της Νέας Δημοκρατίας, ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Β’ Αθηνών, κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος και οι αναπληρωτές του Τομέα κ.κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, Θανάσης Κυριαζής και Φίλιππος Τσαλίδης.


Αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης, ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών, κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Χάος, επικρατεί στα σχολεία, μία εβδομάδα μετά τον αγιασμό. Η σχολική χρονιά ξεκίνησε: Με συνεχείς αλληλοκατηγορίες για ευθύνες μεταξύ της Υπουργού Παιδείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με φωτοτυπίες και dvd. Με ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία και πολλά κενά. Με τις σχολικές επιτροπές να μην έχουν συσταθεί στις περισσότερες περιπτώσεις και όπου έχουν συσταθεί να μην έχουν πάρει καθόλου χρήματα για να διαχειριστούν τις πρώτες ανάγκες. Με το χέρι στην τσέπη από πολλούς γονείς, που σπεύδουν να προμηθευτούν εκπαιδευτικά βιβλία από τα ράφια των βιβλιοπωλείων. Αυτό είναι το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς στην Ελλάδα των «μνημονίων», των «διαρθρωτικών αλλαγών» της προχειρότητας, του μη έγκαιρου προγραμματισμού και της ανευθυνότητας στην Παιδεία.


Να σημειωθεί ότι στα δημοτικά σχολεία υπολογίζεται ότι απαιτούνται συνολικά 14 εκατομμύρια αντίτυπα και οι αποστολές που έχουν γίνει ανέρχονται σε περίπου 2 εκατομμύρια. Πολλά παιδιά μπήκαν στις τάξεις χωρίς δασκάλους. Σήμερα, επίσημα υπάρχουν περίπου 4.700 κενές οργανικές θέσεις, ενώ οι 24 από τους 68 συλλόγους δασκάλων δεν έχουν παραλάβει ούτε ένα βιβλίο για δείγμα. Ακόμα και το περίφημο dvd δεν το έχει δει κανένας δάσκαλος.


Σε αντιστάθμισμα, το Υπουργείο προχώρησε σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις δεκάδων σχολείων σε όλη την Ελλάδα και στη δημιουργία τμημάτων των 30 μαθητών».

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε ΠΡΟΣ ΤΙΣ Γ.Σ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

18/09/2011

 
 
Συνάδελφοι,


οι Γ.Σ των ΕΛΜΕ πραγματοποιούνται στην πιο δύσκολη περίοδο για τους εργαζομένους. Η κυβέρνηση, υλοποιώντας με εξαιρετική συνέπεια τις εντολές της Τρόικα, συνεχίζει την αντεργατική της πολιτική.

Η πολιτική των περικοπών των εισοδημάτων μας που αποφασίστηκε με το Μνημόνιο και το Μεσοπρόθεσμο απειλεί να οδηγήσει τον κλάδο των εκπαιδευτικών στην περιθωριοποίηση. Δεδομένου ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι Δημόσιοι Υπάλληλοι, οι συνεχείς περικοπές θα μας οδηγήσουν κάτω από το όριο της φτώχιας.

Η κυβέρνηση φαίνεται να αδιαφορεί για τις συνέπειες της καταστροφικής εισοδηματικής πολιτικής. Ανίκανη να περιορίσει τις δαπάνες της Διοίκησης και να πατάξει τη φοροδιαφυγή, που ζει και βασιλεύει, στρέφεται στα συνήθη υποζύγια, στους μισθωτούς του Δημοσίου και υιοθετεί μία ληστρική πολιτική σε βάρος τους, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Η πολιτική της κυβέρνησης διαλύει την κοινωνική συνοχή, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Η μεσαία τάξη βαθμιαία εξαφανίζεται και εξαθλιώνεται.

Και στην εκπαίδευση ακολουθείται πιστά η πολιτική των περικοπών, που επιβάλλουν οι υπερεθνικοί δανειστές μας. Η σχολική χρονιά ξεκινά με 14500 εκπαιδευτικούς λιγότερους σε σχέση με αυτούς που υπηρετούσαν πριν η χώρα μας πέσει στις δαγκάνες του Δ.Ν.Τ. Οι Σχολικές Επιτροπές συστηματικά υποχρηματοδοτούνται και είναι βέβαιο ότι πολλά σχολεία δε θα έχουν τη δυνατότητα ούτε να αγοράσουν το πετρέλαιο θέρμανσης. Το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών παραμένει άλυτο και κανείς δεν ξέρει πως θα μεταφερθούν από το Νοέμβρη και εξής. Η συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που είναι αίτημα του κλάδου μας, παραπέμπεται στις καλένδες και αντικαθίσταται από ταχύρρυθμα και αμφιβόλου ποιότητας σεμινάρια, που καθόλου βέβαιο δεν είναι ότι βοηθούν τον εκπαιδευτικό και προάγουν το έργο του.

Κορυφαία απόδειξη της κυβερνητικής ανικανότητας είναι η μη έγκαιρη εκτύπωση και παράδοση των σχολικών εγχειριδίων στους μαθητές. Η χώρα μας γυρνάει δεκαετίες πίσω και επάξια πλέον κατατάσσεται ανάμεσα στις χειρότερες τριτοκοσμικές χώρες. Η κατάσταση που βιώνουμε στα σχολεία είναι πρωτόγνωρη, είναι όμως ενδεικτική του τι πρόκειται να βιώσουμε από τώρα και στο εξής.

Στα πλαίσια της λογικής των περικοπών όλες οι συμπληρωματικές εκπαιδευτικές διαδικασίες ακυρώνονται ή καταργούνται. Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες παύουν να λειτουργούν, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μειώνονται δραστικά, τα ΓΡΑΣΕΠ και τα ΓΡΑΣΥ καταργούνται. Είναι προφανές ότι στην εκπαίδευση της εποχής του Δ.Ν.Τ οι παραπάνω δραστηριότητες αποτελούν ασυγχώρητη πολυτέλεια.

Στην ίδια λογική κινήθηκε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στο ζήτημα των αποσπάσεων. Εξαιτίας της πολιτικής των περικοπών αλλά και λόγω της ανεπάρκειας της, αντί να πετύχει αντικειμενοποίηση του συστήματος των αποσπάσεων, πέτυχε να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα έλυσε. Καταρχάς δεν επανεξέτασε τα Προεδρικά Διατάγματα που ορίζουν τις κατηγορίες συναδέλφων, που αποσπώνται λόγω σοβαρών ασθενειών. Εξ αιτίας αυτής της αδράνειας, πολλοί συνάδελφοι που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες, δεν αποσπάστηκαν, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ακόμη και η ζωή τους. Η κατάσταση επιδεινώθηκε λόγω του μικρού αριθμού αποσπάσεων που αποφασίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Για πρώτη φορά οι συντριπτική πλειοψηφία των τρίτεκνων συναδέλφων δεν αποσπάστηκε στις περιοχές συμφερόντων τους, πιθανόν επειδή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έκρινε ότι οι τρίτεκνοι δεν χρήζουν ενίσχυσης. Όσο για τις άλλες κατηγορίες συναδέλφων, ούτε λόγος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κυβερνητικής αναλγησίας είναι η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να μην ικανοποιηθούν οι αιτήσεις απόσπασης των συναδέλφων, που ζήτησαν να αποσπαστούν σε παραμεθόριες ή δυσπρόσιτες περιοχές, λόγω συνυπηρέτησης. Για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι προφανώς προτιμότερο να εκτίσουν τη τριετή «ποινή» τους στα δυσπρόσιτα οι νεοδιόριστοι, από το να εξυπηρετηθούν αμοιβαία δύο οικογένειες. Οικογένειες χωρίζονται και οικογενειακοί προϋπολογισμοί τινάζονται στον αέρα, δεδομένων και των ληστρικών περικοπών, που υφίσταται ο κλάδος. Το αλαλούμ ολοκληρώθηκε με την πρόσληψη αναπληρωτών σε περιοχές, οπού δεν έχουν ικανοποιηθεί οι αιτήσεις αποσπάσεων.

Την ίδια στιγμή οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την καθοδήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών, συγκεντρώνουν τα ονόματα των υπεραρίθμων συναδέλφων στις ειδικότητες ΠΕ11 (Γυμναστές), ΠΕ19 και ΠΕ20 (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉΣ) και ΠΕ05 (Γαλλικών) και μεθοδεύουν τη διάθεσή τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για να καλύψουν τα μεγάλα κενά που υπάρχουν σε αυτή τη βαθμίδα, μη περιμένοντας να δουν τις πραγματικές ανάγκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ανοικτό παραμένει και το ενδεχόμενο μετακίνησης τους εντός ΑΠΥΣΔΕ, ή και σε άλλες Περιφέρειες.

Συνάδελφοι,

Η πολιτική της μείωσης του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης και των δανειστών μας και θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση. Με την εφαρμογή του νέου μισθολογίου θα έρθουν και άλλες περικοπές. Ταυτόχρονα η πολιτική των έκτακτων εισφορών και η αύξηση των φορολογικών συντελεστών θα συμπιέζουν ακόμη περισσότερο το εισόδημά μας.

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΕΞΟΔΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ. Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ. Ή θα αγωνιστούμε για μια αξιοπρεπή ζωή ή θα βιώσουμε μια απίστευτη εξαθλίωση, που δεν την φανταζόμασταν ούτε στους χειρότερους εφιάλτες μας. Τέρμα οι δικαιολογίες και τα μισόλογα. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΩΝ ΤΟΥ.

Η Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στις Γ.Σ και να στηρίξουν το απεργιακό πρόγραμμα, που εισηγείται το Δ.Σ της ΟΛΜΕ.


Ή θα νικήσουμε όλοι μαζί, ή θα πάρουμε το κομμάτι της ήττας, που μας αναλογεί.


Ε.Ε. ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε.

Ανακοίνωση της ΔΑΠ - ΝΔΦΚ

Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2011
Δελτίο Τύπου
Ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ σχετικά με τις καταλήψεις στα Πανεπιστήμια



Για ακόμη μία εβδομάδα συνεχίζεται η διεξαγωγή Γενικών Συνελεύσεων στις περισσότερες σχολές και Πανεπιστήμια της χώρας. Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, συμμετέχουμε δυναμικά στις συνελεύσεις με πλαίσια στα οποία καταδικάζουμε και ζητάμε την αλλαγή του νέου νόμου, ο οποίος αποδοκιμάζεται μαζικά από την πλειονότητα της φοιτητικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, ενώ ταυτόχρονα προτείνουμε και το άνοιγμα των σχολών προκειμένου να πραγματοποιηθούν όσο το δυνατό ομαλότερα οι εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Βλέπουμε ότι αυτή η πρόταση κερδίζει συνεχώς έδαφος αφού από την προηγούμενη εβδομάδα, σε πολλές σχολές της Αθήνας (Θεολογία, Κοινωνική Θεολογία, Νοσηλευτική κ.ά) αλλά και σημαντικές σχολές σε όλη την Ελλάδα όπως η Νομική Θεσ/νίκης και Κομοτηνής, και σε διάφορες άλλες σχολές στο Ηράκλειο, στον Έβρο, το Βόλο, το Αιγαίο και την Πελοπόννησο πραγματοποιούνται ήδη κανονικά οι εξετάσεις, καθώς υπερψηφίστηκαν τα πλαίσιά μας. Αυτό έγινε και σήμερα στο Βιολογικό Αθήνας και το Οικονομικό Θεσ/νίκης. Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ θα συνεχίσουμε την προσπάθεια με δημιουργικές δράσεις, πολιτικά επιχειρήματα και μαζικές κινητοποιήσεις να πείσουμε για την αναγκαιότητα αλλαγής του νόμου Διαμαντοπούλου.
Καλούμε τέλος όλους τους φοιτητές να συμμετέχουν μαζικά στις Γενικές Συνελεύσεις στηρίζοντας το πλαίσιο της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις.

Από το γραφείο Τύπου


Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 - 33 11 338
http://www.olme.gr/
e-mail: olme@otenet.gr

Όχι στην υποβάθμιση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας

Tα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι τα σχολεία στα οποία φοιτούν άνδρες και γυναίκες που έχουν εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση και στους οποίους τα σχολεία παρέχουν, μετά από διετή κύκλο σπουδών, τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο Γυμνασίου.

Οι εκπαιδευόμενοι/-ες στην πλειοψηφία τους είναι μέλη των πιο ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων (άνεργοι, φυλακισμένοι, γυναίκες, αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών, Ρομά, Μουσουλμάνοι, κ.ά.). Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ΣΔΕ στη πλειοψηφία τους αποσπώνται κάθε χρόνο από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση .

Χωρίς μονίμους εκπαιδευτικούς

Στην αρχή του καλοκαιριού το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας κάλεσε τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα ΣΔΕ να υποβάλουν αιτήσεις ανανέωσης των αποσπάσεών τους. Παρά όμως τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις αλλά και την δημόσια δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για την ανανέωση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ΣΔΕ, αιφνιδιαστικά τέλος Αυγούστου με προφορική εντολή της Υπουργού Παιδείας οι Διευθυντές-τριες των σχολείων καλούνται να αποφασίσουν για την απόσπαση δύο (2) μόνον μόνιμων εκπαιδευτικών από αυτούς που υπηρετούν στα σχολεία τους.

Εκπαιδευτικοί «εργολάβοι»

Με την από 4-8-11 απόφαση του ΙΔΕΚΕ (Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων) που ανήκει στη Γενική Γραμματεία Δια βίου Μάθησης η οποία ανήκει στην ευθύνη της αναπληρώτριας Υπουργού κας Γεννηματά, προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με συμβάσεις έργου, οι οποίοι υποχρεούνται να διαθέτουν και «μπλοκάκια» παροχής υπηρεσιών (Α.Π.Υ.). Δηλαδή εκπαιδευτικοί εργολάβοι!!

Εκτός από τον ευτελισμό του έργου του εκπαιδευτικού που επιφέρει μια τέτοια σχέση εργασίας, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες νομικές γνώσεις για να διαπιστώσει κανείς πως οι συμβάσεις αυτές είναι εκτός της ισχύουσας νομιμότητας και της εργατικής νομοθεσίας. Γιατί δεν μπορεί να συνάπτει μια δημόσια υπηρεσία συμβάσεις έργου με εργαζόμενους στους οποίους να αναθέτει συγκεκριμένο έργο και παράλληλα να τους υποχρεώνει σε συγκεκριμένο ωράριο και να προβλέπει αμοιβή κατά ώρα, δηλαδή όλα τα χαρακτηριστικά της σύμβασης εξαρτημένης εργασίας!!

Παράλληλα οι εργαζόμενοι αυτοί ως ….. εργολάβοι, δεν δικαιούνται ούτε καν το πενιχρό επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ που λαμβάνουν όλοι οι εργαζόμενοι με σύμβαση εργασίας, δηλαδή δεν θεωρούνται ούτε καν άνεργοι όταν λήγει η σύμβαση τους και απολύονται το καλοκαίρι.

Η επίκληση του επιχειρήματος από το ΙΔΕΚΕ (έγγραφο με αρ. πρωτ. 897/12-8-11) πως η σύμβαση έργου είναι επιβεβλημένη γιατί «η πρόσκληση αφορά σε συγκεκριμένο πρόγραμμα/ έργο συγχρηματοδοτούμενο, και η χρηματοδότηση της Ε.Ε. έχει ορισμένο χρονικό όριο», αναιρείται από το πλήθος των συμβάσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχει υπογράψει το Υπουργείο Παιδείας σε προγράμματα που επίσης χρηματοδοτούνται από την ΕΕ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ (ολοήμερο, ειδική αγωγή κ.λπ.).

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και ΔΒΜΘ για τα ΣΔΕ και ζητά:

• Να αποσπασθούν σε αυτά όλοι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τη λειτουργία τους.

• Να καταργηθούν αυτές τις απαράδεκτες συμβάσεις των ωρομισθίων με μπλοκάκι οι οποίες μετατρέπουν το εκπαιδευτικό έργο σε εργολαβία και να αντικατασταθούν από κανονικές συμβάσεις εργασίας αναπληρωτών.

• Τον τερματισμό της εργασιακής σχέσης του ωρομίσθιου από όλη την εκπαίδευση.

Το σχέδιο και για το νέο λύκειο-ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ





ΜΕΤΑ ΤΑ ΑΕΙ



Το σχέδιο και για το νέο λύκειο

Ερχονται σημαντικές αλλαγές, που πρώτοι θα τις "γευθούν" οι μαθητές της Α' Λυκείου, οι οποίοι όμως, λόγω ελλείψεων σε βιβλία, θα αναγκαστούν το πρώτο διάστημα να κατεβάζουν σημειώσεις από το Διαδίκτυο. Μεγάλη καινοτομία είναι η Ερευνητική Εργασία, που θα διδάσκεται και στις τρεις τάξεις

Ενώ το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του διαλόγου, το καινούργιο λύκειο "ανοίγει πανιά" με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τα 15χρονα που πρώτα θα το δοκιμάσουν σε λίγες μέρες, θα είναι αυτά που θα μπουν το 2014 στα πανεπιστήμια, με όποια μορφή εξετάσεων αποφασιστεί τελικά.

Το άγχος τους για το τι θα συναντήσουν είναι μεγάλο, και θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο όταν καθίσουν στα θρανία τους και διαπιστώσουν ότι δεν θα έχουν βιβλία...

Το πρώτο διάστημα της διδασκαλίας του νέου προγράμματος του "Λυκείου 2011" θα βγει με σημειώσεις μαθημάτων, που θα αναγκαστούν να κατεβάσουν οι μαθητές από το Διαδίκτυο, όπου είναι αναρτημένα τα βιβλία.

Ευτυχώς που η Α΄ Λυκείου είναι σύμφωνα με το "Νέο Λύκειο" μια τάξη προσανατολισμού και μόνο για τους μαθητές, οι οποίοι θα πρέπει να συνηθίσουν σε καινούργια διδασκαλία... με παλιά υλικά!

Οδηγίες

Το υπουργείο Παιδείας, πάντως, φρόντισε εγκαίρως να στείλει στα σχολεία τις πρώτες οδηγίες για το πώς θα διδάσκεται η Ερευνητική Εργασία (Project), που εισάγεται ως η μέγιστη καινοτομία στο "Νέο Λύκειο".
 
 
Το Project θα είναι ενταγμένο στα προγράμματα σπουδών και των τριών τάξεων του λυκείου, και κατά την υλοποίησή του θα ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία, βασισμένη σε επιστημονικά δεδομένα. Αυτού του είδους η Εργασία (αντίστοιχη της πτυχιακής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση) θα βαθμολογείται από ειδική επιτροπή και θα βαρύνει και στην εισαγωγή του υποψηφίου σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.


Το σίγουρο είναι ότι το "νέο σχολείο", όπως αναλυτικά το παρουσιάζει ανά τάξη το "Εθνος της Κυριακής", θα καταλήγει σε μία ιδιαίτερα αναβαθμισμένη και ισχυρή Γ΄ Λυκείου με Κύκλους Μαθημάτων, από τους οποίους θα επιλέγουν οι μαθητές αυτόν που θα τους οδηγήσει στη σχολή της αρεσκείας τους.
 
 
Οι καινοτομίες


1 Εισάγεται η Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία ή Project) ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών. Είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές. Αξιολογείται αυτόνομα και ο βαθμός της προσμετράται ισότιμα με τους βαθμούς των υπολοίπων μαθημάτων. Η αξιολόγηση συνεκτιμά τόσο τη διαδικασία όσο και το αποτέλεσμα της εργασίας των μαθητών. Επιχειρείται μια ουσιαστική μετακίνηση από τον έντονα ατομικιστικό και ανταγωνιστικό χαρακτήρα της εργασίας των μαθητών σε αυτόν της ομαδικής προσπάθειας και συνεργασίας. Οι μαθητές επιλέγουν το θέμα της ερευνητικής εργασίας με την οποία θέλουν να ασχοληθούν με βάση τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και κλίσεις τους.

2 Στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου παρέχεται στους μαθητές, εντός του κυρίως προγράμματος του σχολείου, η δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε επιλεγμένα μαθήματα (μαθήματα εμβάθυνσης) με βάση τις ανάγκες τους για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

3 Δίδεται η ευχέρεια σε σημαντικό αριθμό μαθητών, είτε από την Α΄ είτε από τη Β΄ Κατεύθυνση, αν θέλουν, να επιλέξουν στη Γ΄ Λυκείου την ΑΒ Κατεύθυνση (για να ακολουθήσουν Οικονομικές, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες).

4 Η θεματολογία των εξετάσεων θα προέρχεται από μία ευρεία ύλη, που θα υπερβαίνει την ύλη των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Ιστορία.

Το "προφίλ" της Α' Λυκείου

10ωρο "πρόγραμμα-κορμός" και... Ερευνα ανά τετράμηνο

Η φετινή πρώτη τάξη του Λυκείου θα είναι αυτή που θα υποδεχθεί τόσο την καινούργια διδασκαλία των ενιαίων μαθημάτων όσο και την Ερευνητική Εργασία (Project). To 10ωρο "πρόγραμμα-κορμός" θα περιλαμβάνει:

α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β) Νέα Ελληνική Γλώσσα και γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία.

Στο ίδιο μοτίβο, δηλαδή σε ένα ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους, θα βρίσκονται και τα μαθήματα: α) Φυσική,

β) Χημεία και γ) Βιολογία. Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν ανά 4μηνο το θέμα μίας Ερευνητικής Εργασίας μέσα από τους κύκλους: "Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες", "Τέχνη και Πολιτισμός", "Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία" και "Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη". Επίσης θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν θέμα που να συνδυάζει κάποιους από τους προαναφερόμενους κύκλους. Μία εργασία θα μπορεί να είναι και στα Αγγλικά.

Ολες οι εργασίες θα περιλαμβάνουν χρήση της τεχνολογίας και του Διαδικτύου, στο οποίο και θα αναρτώνται με την ολοκλήρωσή τους. Στην καινούργια Α΄ λυκείου, αφαιρούνται τα υποχρεωτικά μαθήματα:

Αρχές Οικονομίας (2 ώρες), Τεχνολογία (2 ώρες), ΣΕΠ (1 ώρα) και όλα τα μαθήματα επιλογής.

Β' και Γ' Λυκείου

Οι βασικοί "πυλώνες"

Η Β΄ τάξη θεωρείται ως η πιο σημαντική για την πορεία του μαθητή, εντός του Νέου Λυκείου, καθώς έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπος με το καινούργιο σύστημα. Η εκπαίδευσή του εξειδικεύεται και οι σπουδές του διακρίνονται σε δύο βασικές κατευθύνσεις, που αποτελούν και τους πυλώνες πάνω στους οποίους "χτίζεται" το οικοδόμημα του νεότευκτου λυκείου.

Οι Θετικές και Τεχνολογικές επιστήμες περιλαμβάνονται στην πρώτη κατεύθυνση (Α), ενώ όλες οι Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές επιστήμες θα υπάρχουν στη δεύτερη κατεύθυνση (Β).

Το πρόγραμμα γίνεται πολύ "σφιχτό". Σ' αυτή την τάξη ο μαθητής πρέπει να έχει αποσαφηνίσει ποια επιστήμη τον ενδιαφέρει και τι ακριβώς θέλει να σπουδάσει: α. Ανθρωπιστικές επιστήμες, β. Κοινωνικές επιστήμες, γ. Θετικές επιστήμες, δ. Επιστήμες Τεχνολογίας.

Η Ερευνητική Εργασία υπάρχει ως δίωρο υποχρεωτικό μάθημα και στις δύο κατευθύνσεις.

Α΄ Κατεύθυνση. Παρατηρούνται οι εξής αλλαγές: οι 2 ώρες Αλγεβρας Γενικής Παιδείας, οι 2 ώρες Γεωμετρίας και οι 3 κατεύθυνσης γίνονται 6 υποχρεωτικές και 2 επιλογής ως εμβάθυνση στα Μαθηματικά. Οι 4 ώρες Φυσικής (γενικής παιδείας - κατεύθυνσης) γίνονται 4 υποχρεωτικές και 2 επιλογής.

Η Βιολογία από 1 ώρα υποχρεωτική γίνεται 2 επιλεγόμενη, αφαιρείται η Τεχνολογία Επικοινωνιών και η Ξένη Γλώσσα γίνεται από υποχρεωτική και δίωρη επιλογής.

Β΄ Κατεύθυνση. Αφαιρούνται τα Λατινικά, και στη θέση τους εισάγεται το μάθημα Αρχές Φυσικών και Περιβαλλοντικών Επιστημών (2 ώρες). Τα Μαθηματικά γίνονται 3 ώρες από 4 που ήταν μαζί η Αλγεβρα και η Γεωμετρία, ενώ αφαιρείται και η Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους Πολιτικούς Θεσμούς.

Μαθήματα Επιλογής (Α΄ Κατεύθυνσης): Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Επιστήμη Υπολογιστών, Ξένη γλώσσα, Τέχνη και Πολιτισμός.

Μαθήματα Επιλογής (Β΄ Κατεύθυνσης): Αρχαία, Ιστορία, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, Λογική, Εφαρμογές Υπολογιστών, Ξένη γλώσσα, Τέχνη και Πολιτισμός.

Τι έρχεται στη Γ΄ Λυκείου

Στην τρίτη τάξη του λυκείου, οι Κατευθύνσεις εξειδικεύονται ακόμη περισσότερο και ενισχύονται με μία ακόμη που περιλαμβάνει τις Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες. Στην ουσία αυτή θα είναι ένας συγκερασμός θετικών και θεωρητικών επιστημών. Η Ερευνητική Εργασία συνεχίζεται να διδάσκεται ως υποχρεωτικό δίωρο μάθημα.

Τα μαθήματα που θα οδηγήσουν στο πανεπιστήμιο

Τέσσερα θα είναι τα βασικά εξεταζόμενα μαθήματα σε κάθε κατεύθυνση για την εισαγωγή των υποψηφίων φοιτητών σε ΑΕΙ - ΤΕΙ:

Α' Κατεύθυνση (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)

Νεοελληνική Γλώσσα
Μαθηματικά
Φυσική
Χημεία ή Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών

Β' Κατεύθυνση (Θεωρητικές Επιστήμες)

Νεοελληνική Γλώσσα
Αρχαία
Ιστορία
Λατινικά ή Φιλοσοφία ή Κοινωνιολογία ή Ιστορία Τέχνης ή Δίκαιο

ΑΒ' Κατεύθυνση (Οικονομικές Επιστήμες)

Νεοελληνική Γλώσσα
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
Μικροοικονομική και Μακροοικονομική
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΑΒ' Κατεύθυνση (Κοινωνικές Επιστήμες)

Νεοελληνική Γλώσσα
Ιστορία ?Κοινωνιολογία
Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους Θεσμούς

ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
Έθνος

Κατάντια: Δεν έχουν τυπώσει ακόμη τα σχολικά βιβλία!


Από: newsit.gr

Όσα έχουν εκτυπωθεί μέχρι τώρα είναι από περσινό χαρτί που περίσσεψε.Εγκύκλιος του υπουργείου συμβουλεύει τους δασκάλους να δίνουν φωτοτυπίες.Ακόμα δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση για την προμήθεια του χαρτιού.Στο γυμνάσιο από τα 178 βιβλία έχουν εκτυπωθεί μόνο 5!

Μεγάλο αποδεικνύεται το πρόβλημα με την έλλειψη των βιβλίων όσο πλησιάζουμε στην έναρξη των μαθημάτων της νέας σχολικής χρονιάς.

Αλλεπάλληλες ήταν, μέχρι και απόψε, οι συσκέψεις στο υπουργείο Παιδείας, καθώς δεν έχουν τυπωθεί αρκετοί τίτλοι βιβλίων και σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να ζητηθούν ευθύνες από όσους είχαν αναλάβει να διεκπεραιώσουν το έργο αυτό.

Το υπουργείο παιδείας με εγκύκλιό του που έστειλε απόψε στα σχολεία - σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες - διευκρινίζει ότι οι εκπαιδευτικοί που μπορούν να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «ψηφιακό σχολείο», μπορούν να παίρνουν και να αξιοποιούν το υλικό που υπάρχει με τον καλύτερο τρόπο (φωτοτυπίες) για τους μαθητές τους, ενώ θα διανεμηθούν και DVD στους μαθητές με τη σχολική ύλη.

Τα βιβλία που είναι έτοιμα και θα διανεμηθούν, έχουν τυπωθεί με όσο χαρτί είχε περισσέψει από τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες από τους 183 τίτλους για το δημοτικό σχολείο, έτοιμοι είναι οι 15, για το γυμνάσιο από τους 178 τίτλους είναι έτοιμοι μόνον οι 5, για το λύκειο από τους 207 τίτλους στις αποθήκες βρίσκονται οι 13, ενώ για την τεχνική εκπαίδευση από τους 419 τίτλους έτοιμοι είναι μόλις οι 26.

Τέλος, φαίνεται ότι υπάρχει κι άλλο πρόβλημα με τα σχολικά βιβλία καθώς το ελεγκτικό συνέδριο δεν υπέγραψε ακόμη τη σύμβαση για την προμήθεια του χαρτιού, ενώ σημειώνεται ότι για τα 45 εκατομμύρια τεύχη των 1200 τίτλων σχολικών βιβλίων απαιτούνται 15.000 τόνοι χαρτί, με το συνολικό κόστος να υπολογίζεται στα 26 εκατομμύρια ευρώ

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ ΔΕ για τις αποσπάσεις


Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έδειξαν για άλλη μια φορά το ανάλγητο πρόσωπό τους στον κόσμο της εκπαίδευσης. Αφού έπαιξαν με τα νεύρα χιλιάδων καθηγητών, παρατείνοντας την αγωνία τους μέχρι την τελευταία μέρα του Αυγούστου, ανακοίνωσαν τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, προκαλώντας οργή, αλλά και απόγνωση στους περισσότερους.


Παρά το κύμα μαζικής αποχώρησης-συνταξιοδότησης, που καταγράφηκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τη τελευταία διετία και τους ελάχιστους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποφάσισε να μην ικανοποιήσει το αίτημα απόσπασης της μεγάλης πλειοψηφίας των συναδέλφων.

Η απόφαση αυτή ελήφθη, πάρα τα σημαντικά κενά που δημιουργούν οι πολλές συνταξιοδοτήσεις και οι ελάχιστες μεταθέσεις που έγιναν, κενά που αργά ή γρήγορα θα υποχρεωθεί το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει με αναπληρωτές.

Η περιβόητη εξαγγελία της κυρίας Υπουργού για εξορθολογισμό των αποσπάσεων και επιβολή αντικειμενικών κριτηρίων, που θα αγκάλιαζαν όλοι οι εκπαιδευτικοί, απεδείχθη κενή περιεχομένου. Η πραγματικότητα διαψεύδει την κυβερνητική προπαγάνδα. Η μόνη αλήθεια είναι ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθεί τις επιταγές της τρόικα, αδιαφορώντας για τις ανάγκες της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Καμία μέριμνα για τον εκπαιδευτικό και τις ανάγκες του. Για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ο εκπαιδευτικός είναι αναλώσιμος.

Με τις φετινές αποσπάσεις:

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ δεν αποσπάστηκαν συνάδελφοι με σοβαρά προβλήματα υγείας ή συνάδελφοι που έχουν συζύγους ή παιδιά με σοβαρές ασθένειες ή ανάπηρους.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ δεν αποσπάστηκαν τρίτεκνοι συνάδελφοι, γιατί προφανώς η πολιτική ηγεσία θεωρεί ότι δεν χρήζουν στήριξης, παρά τις μεγάλες περικοπές στο μισθό τους και τα αυξημένα τους έξοδα.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ δεν πήραν απόσπαση σύζυγοι στρατιωτικών, παρά τη νομοθετική πρόβλεψη, λόγω της φύσης της εργασίας των συζύγων τους και τις αιφνιδιαστικές μεταθέσεις τους.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ο αριθμός των αποσπάσεων δεν καθορίζεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ δεν πήραν απόσπαση εκλεγμένοι συνδικαλιστές στα Δ.Σ των ΕΛΜΕ, που το προηγούμενο διάστημα ενόχλησαν το καθεστώς, στέλνοντας προφανώς το μήνυμα ότι αυτά παθαίνουν όποιοι αμφισβητούν την αυθεντία της κυρίας Υπουργού.

Απορία επίσης μας προκαλεί η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και η δημιουργία τριών πινάκων αποσπασμένων.

Και ενώ οι εκπαιδευτικοί είναι ανάστατοι για τις νέες μεγάλες περικοπές στους μισθούς τους και την πρωτοφανή αναλγησία της Υπουργού, οι σκοτεινοί εγκέφαλοι της Διοίκησης ετοιμάζουν τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.

Συγκεκριμένα:

• Με εντολή των Διευθυντών Δευτ/θμιας Εκπσης σε αρκετές περιοχές υπολογίζονται τα τμήματα με τριάντα (30) μαθητές, παρά τα λεγόμενα της πολιτικής ηγεσίας, ότι δεν θα υπάρχουν τμήματα πάνω από 28 μαθητές.

• Μεθοδεύονται εν κρυπτώ καταργήσεις και συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ παραμονές του νέου σχολικού έτους, χωρίς την ενημέρωση και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

• Επιχειρείται η επάνδρωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας με ωρομίσθιους, που θα πληρώνονται με μπλοκάκι, χωρίς ασφαλιστικές υποχρεώσεις από το κράτος.

Ο ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΕΙΣΒΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Η Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε καταγγέλλει την ανάλγητη πολιτική της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Καλούμε τη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προχωρήσει άμεσα σε συμπληρωματικές αποσπάσεις, σύμφωνα με τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σε διαφορετική περίπτωση θα αντιδράσουμε δυναμικά. Εμείς στην άθλια αυτή πολιτική δεν θα συναινέσουμε ποτέ.

Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ




ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ (ΔΑΚΕ-ΔΤ)

Ρηγίλλης 18 , 10674 ΑΘΗΝΑ τηλ.: 210 7295097 fax: 210 7244438 emal: dake-d@nd.gr


ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2011



Κυβερνητικοί μύθοι σχετικά με το ωράριο των δημοσίων υπαλλήλων

Είναι γνωστό σε όλους μας πια, ότι η κυβέρνηση του ΠΑ-ΣΟΚ, πολιτεύεται με μόνο γνώμονα το συμφέρον των ολίγων προνομιούχων που τη στηρίζουν και ότι πολύ λίγο ενδιαφέρεται, για το κοινό καλό της χώρας και των συμπολιτών μας ! Μέσα στα πλαίσια αυτής της γενικής παραδοχής, προσπαθεί σήμερα, να πείσει τη κοινή γνώμη, ότι το νέο ωράριο που θεσμοθέτησε (το οποίο έχει να κάνει και με την αύξηση των εβδομαδιαίων ωρών απασχόλησης στους δημοσίους υπαλλήλους), έγινε για το καλό της κοινωνίας. ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ...καθώς αποκρύπτει, ότι μόνος στόχος κι επιδίωξη από την εφαρμογή του νέου ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών, είναι η ικανοποίηση των απαιτήσεων συγκεκριμένων επιχειρηματικών κέντρων του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού, που επιθυμούν την εξίσωση προς το κάτω, των εργασιακών δικαιωμάτων, ώστε να επιτυγχάνουν μεγιστοποίηση των κερδών τους ! Βλέπετε, οι 37,5 ώρες εβδομαδιαίας απασχόλησης των δημοσίων υπαλλήλων, ήταν αγκάθι στα μάτια τους, αφού μέσω αυτού, ευελπιστούσαν και οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα με το δίκιο τους, σε μία αντίστοιχη προοπτική εφαρμογής του συγκεκριμένου ωραρίου ! Έτσι, για να τους κοπεί ο «βήχας» και για να μην έχουν να ζητάνε, απαίτησαν από την κυβέρνηση του μνημονίου, τη δήθεν εφαρμογή της ισότητας στο ωράριο (αλλά προς τα κάτω) και για τους δημοσίους υπάλληλους. Για να αποκτήσουν δε, κοινωνικές συμμαχίες σ’ αυτό το σικέ παιγνίδι εντυπώσεων, «επιστράτευσαν» συγκεκριμένα ΜΜΕ και (γνωστούς για το ρόλο που βαράνε) δημοσιογράφους, οι οποίοι, για να πάρουν με το μέρος της κυβέρνησης τη κοινή γνώμη, άρχισαν ένα γαϊτανάκι αναφορών περί δήθεν ισότητας ανάμεσα τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα με αυτούς του δημοσίου, χωρίς φυσικά να θέτουν επί τάπητος την παράμετρο, ότι αυτή η εξίσωση των ωρών απασχόλησης, μπορεί άνετα να επιτευχθεί και με τη γενίκευση του 37,5/ωρου σε όλους τους εργαζόμενους ! Από φόβο δε, να μην αρχίσει να αποκτά αποδοχή από μέρους της κοινής γνώμης, η συγκεκριμένη πρόταση, έγιναν βασιλικότεροι του βασιλέως, προβάλλοντας την οικονομική κρίση ως μπαμπούλα και τη τρόϊκα κάτι αντίστοιχο του Δρακουμέλ κι αφοριστικά, κατέληγαν στην απόρριψη της πρότασης αυτής, με το συμπέρασμα ότι κάτι τέτοιο (γενίκευση δηλαδή του 37,5/ωρου σε όλους τους εργαζόμενους), θα ήταν καταστροφικό για την οικονομία μας ! Μα αυτό ακριβώς είναι και το μεγάλο ψέμα που μας λένε, αφού το πρόβλημα της οικονομίας μας, δεν είναι οι ώρες που ουσιαστικά απασχολούμαστε (καθώς στατιστικά δεδομένα έχουν αποδείξει ότι, τόσο ο ιδιωτικός όσο και ο δημόσιος τομέας, απασχολούνται κατά πολύ περισσότερο από τον μέσο ευρωπαϊκό). Τα προβλήματα της οικονομίας μας σχετίζονται με τις δομές που έχει, που έχουν να κάνουν με την εκτεταμένη φοροδιαφυγή του ιδιωτικού επιχειρηματικού κλάδου, με την αποβιομηχάνιση της χώρας, τη καθυστερημένη εισαγωγή νέων τεχνολογιών (πρωτίστως στο δημόσιο τομέα), με την έλλειψη παραγωγικότητας (και κινήτρων που θα την αντιμετώπιζαν), με τη γραφειοκρατία και τη δαιδαλώδη νομοθεσία (που πολύ λίγη σχέση έχουν με τους εργαζόμενους του δημοσίου τομέα), με τη στρεβλή ανάπτυξη μέσω δανεισμού και την έλλειψη ουσιαστικών επενδύσεων και πάει λέγοντας...

Όσοι πιστεύουν, ότι η αύξηση των ωρών απασχόλησης στους δημοσίους υπαλλήλους, θα βελτιώσει τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών, πλανώνται οικτρά, αφού μόνο αυτό δε θα συμβεί ! Γιατί είναι τουλάχιστον «δονκιχωτικό» να πιστεύεται, ότι το μισάωρο που προστέθηκε στην ημερήσια απασχόληση του δημοσίου υπαλλήλου, θα επιφέρει τυχόν τομές και θα συμβάλει θετικά στη μείωση και στον εξορθολογισμό των δημοσίων δαπανών, στις γραφειοκρατικές δομές του κράτους, ότι θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που δεν έχουν μηχανογράφηση ή ότι θα «γεννήσει» υπαλλήλους που θα επανδρώσουν τις αποδεκατισμένες από στελεχικό δυναμικό (όπως στην περίπτωση του ΙΚΑ ΕΤΑΜ) δημόσιες υπηρεσίες ! Ταυτόχρονα, ενώ δε θα προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό στην επίλυση των προαναφερομένων προβλημάτων, θα γεννήσει περισσότερα, καθώς γιγαντώνει, το αίσθημα της αδικίας που έχει δημιουργηθεί στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών της χώρας, οι οποίοι βλέπουν ότι η μεγάλη μείωση των αποδοχών τους, συνοδεύεται και με αντίστοιχη υποβάθμιση των εργασιακών τους συνθηκών ! Είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς, ότι αυτός ο συνδυασμός, θα φέρει αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας στο δημόσιο ; Δυστυχώς, η κυβέρνηση του ΠΑ-ΣΟΚ, πιστή στον ευκαιριακό κι επικίνδυνα ερασιτεχνικό τρόπο που πολιτεύεται, προσπαθεί να καλύψει το έλλειμμα σχεδιασμού κι οράματος που έχει ως προς τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού δημοσίου, με νομοθετικά «πυροτεχνήματα», που στοχεύουν στον εύκολο εντυπωσιασμό και στη συνειδητή παραπλάνηση της κοινωνίας. Αυτή τη πολιτική, θα πρέπει ο ελληνικός λαός, άμεσα, να τη βάλει εκεί που της αξίζει... στο «χρονοντούλαπο» της ιστορίας !


Αντώνης Νικολόπουλος

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑ ΕΤΑΜ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΑΚΕ ΙΚΑ ΕΤΑΜ










ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ




ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ


ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ (ΔΑΚΕ-ΔΤ)


Ρηγίλλης 18 , 10674 ΑΘΗΝΑ τηλ.: 210 7295097 fax: 210 7244438 emal: dake-d@nd.gr

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2011


ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ
-Ανήμποροι, άβουλοι, μοιραίοι-




του Ηλία Ηλιόπουλου

Επιδίδονται σε αψιμαχίες, σε μικρόψυχους ανταγωνισμούς, σε άγονες -άνευ αξίας- και δυστυχώς επικίνδυνες αντιπαραθέσεις.

Δέσμιοι των δικών τους επιλογών, ασυγχώρητων λαθών – αντιφάσεων δείχνουν όλο και πιο αδύναμοι να διαχειριστούν, έστω και να ελέγξουν, στοιχειωδώς, τις δυσμενείς οικονομικές εξελίξεις και οδηγούν μοιραία τη χώρα στο χάος, στην απόλυτη υποταγή και εξάρτηση και την οικονομία στο βάραθρο.

Το μνημόνιο αποδείχθηκε ένα μεγάλο και τραγικό λάθος, ένα έγκλημα που όσο διαρκεί και εφαρμόζεται τόσο η ύφεση γιγαντώνεται, η οικονομία καταρρέει, η κοινωνία αποσυντίθεται, ο λαός μας εξαθλιώνεται, η ανεργία πολλαπλασιάζεται, η χώρα υπερχρεώνεται, το κοινωνικό κράτος διαλύεται.

Τώρα με το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, που ψήφισαν τον Ιούλιο, η πολιτική των κοντόφθαλμων προσεγγίσεων και η νέα φορομπηχτική συνταγή θεριεύουν και ο ίδιος μικρομεσαίος πολίτης πληρώνει και πάλι με εισφορές, με ΦΠΑ με άμεσους και έμμεσους φόρους.

Ο ανασχηματισμός και η νέα -υποτίθεται- πολιτική της συναίνεσης που θα έφερνε ο νέος Υπουργός Οικονομικών φάνηκαν φρούδες ελπίδες ή ασήμαντες εξελίξεις, αφού το πολυνομοσχέδιο που ο ίδιος κατέθεσε και ήδη ψηφίστηκε στη Βουλή, δεν είχε καμιά, μα καμία, διαφορά νοοτροπίας και πρακτικής από τα προηγούμενα του προκατόχου του. Νέες περικοπές με οριζόντιο και ισοπεδωτικό τρόπο, πάρθηκαν ξαφνικά και προκλητικά σε βάρος των φτωχών πλέον εργαζόμενων και των εξαθλιωμένων συνταξιούχων.

Άβουλη η πολιτική ηγεσία της χώρας, χωρίς πολιτικό ανάστημα, χωρίς τσαγανό ηγετικής ικανότητας και εικόνας, υπάκουα και μοιρολατρικά εκτελούν εντολές των ξένων αφεντικών, των οποίων η πλεονεξία έχει προκλητικά ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής και κάθε δυνατότητα ανθρώπινης ανταπόκρισης. Τα θέλουν όλα, την εθνική ανεξαρτησία δική τους, τη λαϊκή κυριαρχία και πάλι δική τους, τη Δημοκρατική λειτουργία του πολιτεύματος υποταγμένη στις ορέξεις τους, την κινητή και ακίνητη περιουσία της χώρας ιδιοκτησία τους, το λαό μας να εργάζεται με όρους Μεσαίωνα και να πληρώνεται με όρους Μεσαίωνα.

Η χώρα βρίσκεται πλέον σε αναπηρική καρέκλα, η οικονομία, η αγορά κυριολεκτικά έχουν βουλιάξει και το ξεγύμνωμα του Ελληνικού Κράτους δεν μπορεί να διασφαλίσει στοιχειωδώς όρους για την ομαλή λειτουργία του. Ως μαθητευόμενοι μάγοι οδηγούν όλο και περισσότερο τη χώρα προς την καταστροφή και δεν φαίνεται έστω και ένα μυαλό για να σώσει κάπως την κατάσταση.

ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ


Αυτοί που σήμερα κυβερνούν τη χώρα;


Άβουλοι, μικροί και ανήμποροι


Απόλυτα υποταγμένοι και υπάκουοι στους Τροϊκανούς και τους κερδοσκόπους


Απαντούν ΝΑΙ!!!


Πολλά πολλά ΝΑΙ, ούτε ένα ΟΧΙ.




Ο Ηλίας Ηλιόπουλος είναι

ο Πρόεδρος της ΔΑΚΕ/ΔΤ και

Γενικός Γραμματέας της Α.Δ.ΕΔ.Υ.