Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Θέση της ΔΑΚΕ για ΕΠΑ.Λ


Θέση της  ΔΑΚΕ καθηγητών ΔΕ  είναι ότι η Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί τον ένα από τους δύο ισότιμους πυλώνες της Λυκειακής βαθμίδας. Για το λόγο αυτό αγωνίζεται εδώ και χρόνια για την στήριξη και την ουσιαστική αναβάθμισή της. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, μετά από συνεχείς πειραματισμούς και άστοχες  πολιτικές αποφάσεις,  η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε αυτή είναι κρίσιμη για την επιβίωση της.
Σήμερα οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην ΤΕΕ , παρακολουθούν με αγωνία την  υλοποίηση των καταστροφικών διατάξεων παλαιότερων νομοθετημάτων (Ν.4186/2013) μέσω των πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων.
Οι αποφάσεις αυτές αντί να στηρίζουν την επαγγελματική εκπαίδευση όπως συμβαίνει σε όλη την ευρωπαϊκή ένωση,  έχουν ως αποτέλεσμα να αποτρέπουν την επιλογή της από τους μαθητές και να τους στρέφουν στην κατάρτιση. Επιπλέον το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη αυθαίρετη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών θα δημιουργήσει εκατοντάδες εικονικά πλεονάσματα σε καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων.
 

Πιο συγκεκριμένα
•    σε  μαθητές που εγγράφονται με το απολυτήριο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, η επιβολή της υποχρεωτικής παρακολούθησης γενικών μαθημάτων, που ήδη έχουν διδαχθεί επιτυχώς, τους αποτρέπει από το να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ
•    η αύξηση σε 15 του ελάχιστου αριθμού μαθητών που απαιτείται για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ, έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των τμημάτων αυτών και οι μαθητές να υποχρεώνονται σε αλλαγή ειδικότητας ή σχολείου.
•    η θέσπιση ηλικιακού ορίου για την εγγραφή των μαθητών στα εσπερινά ΕΠΑΛ απαγορεύει τη φοίτηση σε κάποιους από αυτούς
Προκειμένου να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες των επιλογών αυτών απαιτείται από την σημερινή πολιτική ηγεσία :
•    να παρατείνει την περίοδο των  εγγραφών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες νομικές αλλαγές (κατάθεση τροπολογίας για το αρ.9 του Ν.4186/2013)
•    να επιτρέψει στους μαθητές που λαμβάνουν  μόνο το πτυχίο ειδικότητας από το ΕΠΑΛ, να μην επαναλαμβάνουν τη διδασκαλία  στα μαθήματα γενικής παιδείας 
•    να επαναφέρει τον προηγούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών  για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας (ΥΑ.100637/Γ2)
•    να επιτρέψει τη  λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ειδικότητας όπου υπάρχει η δυνατότητα και οι συνθήκες το επιβάλλουν
•    να καταργήσει το ηλικιακό όριο για την εγγραφή των μαθητών στα εσπερινά ΕΠΑΛ

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Ανακοίνωση για την έναρξη του σχολικού έτους



Η ΔΑΚΕ καθηγητών ΔΕ εύχεται καλή αρχή σε όλες και όλους τους συναδέλφους.
Οι δεκάδες χιλιάδες μαχόμενοι λειτουργοί της Δ/θμιας εκπαίδευσης καλούνται για μια ακόμη χρονιά, μέσα από αντίξοες συνθήκες να αντιμετωπίσουν τα μεγάλα προβλήματα στο χώρο της παιδείας.
Παρά την αύξηση του ωραρίου μας, την κατάργηση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών δομών  και την αριθμητική αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, εξακολουθούν και υπάρχουν χιλιάδες κενά. Καταρρίπτεται λοιπόν η θεωρία  της πληθώρας των καθηγητών στη δημόσια εκπαίδευση και επιτακτική είναι η ανάγκη για μόνιμους διορισμούς.
Επιπλέον οι μισθοί πείνας και ο τιμωρητικός εγκλωβισμός μακριά από την μόνιμη κατοικία, όσων οι εκπαιδευτικές ανάγκες επιτρέπουν την μετακίνηση τους, έχουν εξαθλιώσει τον κλάδο μας.
Για τη ΔΑΚΕ καθηγητών αποτελεί στρατηγική επιλογή η προάσπιση της προσωπικότητας και της επιστημονικής οντότητας κάθε συνάδελφου.
Δηλώνει ότι θα αντιταχθεί σθεναρά σε φαινόμενα  αυθαιρεσίας και αυταρχισμού στο όνομα της «αξιολόγησης» και θα απαιτήσει την ακώλυτη βαθμολογική εξέλιξη όλων.
Είναι αυτονόητο ότι αυτή την ιδιαίτερη για την εκπαιδευτική κοινότητα χρονική περίοδο, η σκέψη όλων μας στρέφεται στους χιλιάδες απόντες συναδέλφους της τεχνικής εκπαίδευσης. Στεκόμαστε στο πλευρό των συναδέλφων μας που βρίσκονται σε Διαθεσιμότητα και αγωνιζόμαστε να μην απολυθεί κανείς.
Στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς η ΔΑΚΕ δεσμεύεται να συνεχίσει να βρίσκεται στην πρωτοπορία των αγώνων διεκδικώντας μια παιδεία με αρχές , άξιες, ιδανικά. Μια παιδεία με ανθρώπινο πρόσωπο.

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΗ Β΄ ΕΠΑΛ.


            Τα  ΕΠΑ.Λ. απευθύνονται σε μαθητές οι οποίοι επιθυμούν ένα διαφορετικό τύπο σχολείου, στο οποίο θα μπορούν να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητές τους. Ένα σχολείο, το οποίο διασφαλίζει στον απόφοιτό του μια ευρύτερη μόρφωση και γενική παιδεία, αλλά και βασικές δεξιότητες.
Στο υπ’ αριθμό 101502/Γ2 στις 01/7/2014 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με θέμα «εγγραφές – φοίτηση μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2014-15 και εφεξής»

αναφέρεται ότι οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου και των ισοτίμων με αυτό τίτλων σπουδών,   εγγράφονται στη Β΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας και παρακολουθούν όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας.

Είναι άδικο ο απόφοιτος Λυκείου, ο οποίος διαθέτει ήδη απολυτήριο και  εγγράφεται στη Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ με στόχο την απόκτηση πτυχίου μιας ειδικότητας για ταχύτερη επαγγελματική αποκατάσταση να παρακολουθεί ξανά μαθήματα γενικής παιδείας, από τη στιγμή που δεν του επιτρέπεται να λάβει δεύτερο απολυτήριο.
Ζητάμε λοιπόν κατ’ αντιστοιχία της ρύθμισης του Νόμου 3848/2010 (ΦΕΚ 71Α’), & 7 του άρθρου 47, να γίνει αντίστοιχη ρύθμιση που να επιτρέπει εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ μαθητών που κατέχουν απολυτήριο Γ.Ε.Λ., Τ.Ε.Λ., Ε.Π.Λ. και ΕΠΑ.Λ. έτσι ώστε να παρακολουθούν μόνο μαθήματα ειδικότητας.