Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

Πάγια θέση της παράταξής μας είναι η ανάδειξη των κοινωνικών προβλημάτων, η διαφύλαξη του χαρακτήρα της δημόσιας δωρεάν παιδείας και η προάσπιση των εργασιακών συμφερόντων  των συναδέλφων.  
Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συνολικά χρειάζεται αλλαγές και στην κατεύθυνση αυτή, έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας  για ένα Σύγχρονο Λύκειο.
Η Παιδεία όμως δεν αλλάζει με κλειστά σχολεία και άδειες αίθουσες.
Οι καταλήψεις, είναι το έσχατο μέτρο πίεσης και πρέπει να υιοθετείται ως μορφή αγώνα, μόνο όταν κάθε προσπάθεια διαλόγου έχει αποτύχει. Απαιτείται διάλογος, με ορίζοντα ένα σχολείο πιο ενδιαφέρον, πιο παραγωγικό, το οποίο σέβεται τις ανάγκες του μαθητή και κινητοποιεί τις δεξιότητές του.
Καλούμε τους μαθητές να γυρίσουν την πλάτη σε όλους αυτούς που τους θέλουν δεμένους στο παρελθόν και στη μιζέρια και με ανοιχτά σχολεία να διαμορφώσουμε όλοι μαζί το Νέο Λύκειο μέσα από  σύγχρονες και καινοτόμες προτάσεις.
Η ΔΑΚΕ καθηγητών Ν. Λασιθίου με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στον κλάδο, στην κοινωνία και κυρίως στους μαθητές μας και στους γονείς τους, καλεί όλους τους συναδέλφους, στον ωραίο αγώνα για την πραγματική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
                                                                                               

ΔΑΚΕ καθηγητών Ν. Λασιθίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΔΑΚΕ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,

            Αισθανόμαστε την ανάγκη να σας εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για την τιμή που μας κάνατε να μας εμπιστευτείτε για άλλη μία φορά με την ψήφο σας στις εκλογές της 5ης Νοεμβρίου για την ανάδειξη των αιρετών του ΠΥΣΔΕ.
            Θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με την ίδια συνέπεια, δεδομένου ότι η προτίμηση που δείξατε στο πρόσωπό μας απαιτεί ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια. Θα είμαστε κοντά σας έτοιμοι, να αντιμετωπίσουμε το οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιαστεί.
            Αναγνωρίζουμε ότι το έργο μας θα είναι δύσκολο λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε σήμερα όλοι οι εκπαιδευτικοί. Όμως, αυτό μας οπλίζει με περισσή δύναμη, ώστε να εργαστούμε ακόμα πιο παραγωγικά, πάντοτε με γνώμονα το συμφέρον του συναδέλφου και του μαθητή.
Τονίζουμε σε όλες και όλους τους συναδέλφους, ότι θα βρισκόμαστε υπεύθυνα δίπλα σε οποιονδήποτε χρειαστεί την βοήθειά μας, εφαρμόζοντας τους νόμους και τις βασικές αρχές  δημοκρατίας και  αξιοκρατίας.



     Σας ευχαριστούμε πολύ


Δέσποινα Δρετάκη                                                       Mανώλης Γιακουμάκης
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Λασιθίου                                     Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Λασιθίου τηλ. 6977603911                                                 τηλ. 6974069381       
e-mail:desdretaki@gmail.com                             e-mail:egiakoumak@gmail.com




Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ

Παρά τη συκοφαντική εκστρατεία που εξαπέλυσε η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ (ΣΥΝΕΚ) σε βάρος της ΔΑΚΕ καθ΄ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, η παράταξη της ΔΑΚΕ κατόρθωσε να κρατήσει τις δυνάμεις της συμπαγείς και να πετύχει σχεδόν το ίδιο εκλογικό αποτέλεσμα με τις αντίστοιχες εκλογές του 2012. Οι δυνάμεις της Αριστεράς και ιδιαίτερα οι ΣΥΝΕΚ-ΣΥΡΙΖΑ και οι Παρεμβάσεις-ΑΝΤΑΡΣΥΑ επιχείρησαν να χρεώσουν στη ΔΑΚΕ μία σειρά από αντιεκπαιδευτικά μέτρα που πήρε το Υπουργείο Παιδείας (Απολύσεις, Διαθεσιμότητες, αύξηση ωραρίου κ.α).
            Οι παρατάξεις αυτές φαίνεται ότι θεωρούν τους συναδέλφους ως άτομα μειωμένης νοημοσύνης. Νομίζουν ότι μπορούν άνετα να σερβίρουν τις συκοφαντίες τους στους συνάδελφους και αυτές να γίνονται πιστευτές. Όμως οι συνάδελφοι και μνήμη έχουν και κρίση διαθέτουν. Οι συνάδελφοι δεν ξεχνούν ότι η ΔΑΚΕ ΔΕ είναι η μοναδική
συνδικαλιστική παράταξη που στράφηκε εναντίον του κομματικού φορέα που έχει τις ίδιες ιδεολογικές καταβολές, όταν το κόμμα αυτό στήριξε αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Αποδείξαμε έμπρακτα ότι για μας η εκπαίδευση και τα δίκαια των συναδέλφων είναι υπεράνω όλων.
            Αντίθετα, η παράταξη των ΣΥΝΕΚ σύμφωνα και με δήλωση των συνδικαλιστών της επιχειρεί να μετατρέψει την ΟΛΜΕ σε όχημα για την κατάληψη της εξουσίας από το ΣΥΡΙΖΑ. Η κομματική σκοπιμότητα προηγείται και τα συμφέροντα του κλάδου υποτάσσονται σε αυτήν. Η συγκυριακή νίκη των ΣΥΝΕΚ στις εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα είναι μία σύντομη παρένθεση. Αργά ή γρήγορα οι συνάδελφοι που μέσα στην απόγνωση τους εμπιστεύτηκαν αυτές τις δυνάμεις θα αντιληφθούν το λάθος τους και θα τις εγκαταλείψουν. Αυτό θα συμβεί γιατί η κουλτούρα του κλάδου είναι ασύμβατη με τη λογική και τη μεθοδολογία αυτών των δυνάμεων. Είναι αδιανόητο, εκπαιδευτικοί που υποτίθεται ότι διδάσκουν το δημοκρατικό φρόνημα στα σχολεία, να αρνούνται το διάλογο, όπως έκανε η πλειοψηφία του Δ.Σ της ΟΛΜΕ ΠΟΥ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΕΙ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ.
            Είναι επίσης βέβαιο ότι η πλειοψηφία του κλάδου δεν επικροτεί ακραίες αντικοινωνικές ενέργειες, όπως η διαδήλωση την ημέρα της εθνικής επετείου και η παρεμπόδιση των παρελάσεων. ΚΑΙ ΟΜΩΣ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ Δ.Σ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥΣ. Λες και δεν υπάρχουν άλλες μέρες του χρόνου για να δηλωθεί η αντίθεση του κλάδου στην εφαρμοζόμενη πολιτική.

            Η παράταξη της ΔΑΚΕ δηλώνει ότι θα συνεχίσει να εκφράζει τις αγωνίες των συναδέλφων. Θα συνεχίσει να αντιστέκεται σε κάθε μέτρο που στρέφεται σε βάρος της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού. Θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό όλων των συναδέλφων ανεξάρτητα από την ιδεολογία τους. Εμείς ποτέ δε θα χρησιμοποιήσουμε τους συναδέλφους ως μοχλό για την κατάληψη της εξουσίας. Οι θέσεις μας αυτές είναι βέβαιο ότι σύντομα θα δικαιωθούν από τους συναδέλφους.

Η διευκρίνιση που περιμέναμε για τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ

Με την τέταρτη ρύθμιση αυτού του νομοσχεδίου, ότι ο βαθμός πτυχίου ή απολυτηρίου ειδικότητας που καθορίζεται στα ΕΠΑΛ, θα είναι πλέον διακριτός, και θα προκύπτει από τα αντίστοιχα μαθήματα γενικής παιδείας ειδικότητας που εξετάστηκε ο μαθητής. Επιπλέον, καθορίζεται ότι όποιος απόφοιτος του γενικού λυκείου ή ισότιμου λυκείου εγγραφεί σε ΕΠΑΛ, απαλλάσσεται από τα μαθήματα γενικής παιδείας και λαμβάνει μόνο πτυχίο ειδικότητας. Τέλος, η διάταξη που 4186/13 που ορίζει ότι  ελάχιστο όριο ηλικίας εγγραφής για τα εσπερινά  γενικά λύκεια είναι τα 16 έτη, καταργείται, καθώς ο μαθητής που ολοκληρώνει την τρίτη τάξη του γυμνασίου συνήθως είναι 15 ετών.


ΣΧΟΛΙΟ: Τις τελευταίες μέρες είχε ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με την φράση της τροπολογίας που αφορούσε τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ «απόφοιτοι Γενικού Λυκείου». Πολύ σωστά με την φράση αυτή δημιουργούταν απόφοιτοι 2 κατηγοριών: αυτοί των Γενικών Λυκείων και αυτοί των άλλων. Στους μεν πρώτους τους έδινε το δικαίωμα να απαλλάσσονται από τα μαθήματα γενικής Παιδείας στους δε δεύτερους όχι! Με την ισοτιμία όλων των απολυτηρίων των Λυκείων (Γενικών, Επαγγελματικών, Τεχνικών) ήταν άδικο να εξαιρούνται αυτού του δικαιώματος οι απόφοιτοι των άλλων Λυκείων εκτός των Γενικών. Αυτή την αδικία την ήρε σήμερα το υπουργείο με την διευκρίνιση που έδωσε ο Υφυπουργός Α. Δερμεντζόπουλος, στη Βουλή.

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Η μη προσέλευση στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας φανερώνει «ένδεια» θέσεων!

 Η μη προσέλευση στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας φανερώνει «ένδεια» θέσεων!
Η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ αποφάσισε να μην συμμετάσχει η ομοσπονδία στην τελευταία συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, η οποία είχε σαν θέμα τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι αριστερές παρατάξεις που απαρτίζουν το ΔΣ της ΟΛΜΕ ,για δικούς της λόγους η κάθε μία, θεώρησαν ότι σε ένα τόσο σημαντικό θέμα που έχει να κάνει με αλλαγές στην 1η βαθμίδα της εκπαίδευσης θα πρέπει να απέχουν χωρίς να διευκρινίζουν τις αιτίες και τις αφορμές που τις οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.
Πάντα στις συζητήσεις μας με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων καταγγέλλαμε την εμμονή των Υπουργών Παιδείας, με τις αλλαγές στην τελευταία βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα με τις αλλαγές στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Στηλιτεύαμε την πολιτική αυτή και ζητάγαμε συγχρόνως να αρχίσει κάποια στιγμή ένας διάλογος που θα αφορά αλλαγές στην παιδεία, οι οποίες θα ξεκινούν από την Πρωτοβάθμια και θα φτάνουν σταδιακά και χρόνο με χρόνο στην Δευτεροβάθμια και τέλος στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Όταν δε ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να ξεκινήσει αυτή η συζήτηση η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ αποφάσισε να απέχει!
Το ΠΑΜΕ, σταθερό στις απόψεις του, από την ίδρυση του ΕΣΥΠ έλεγε ότι η ΟΛΜΕ δεν πρέπει να συμμετέχει σε ένα όργανο υλοποίησης της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της εκάστοτε Κυβέρνησης.
 Οι Παρεμβάσεις, αφού κατήγγειλαν την στάση του υπουργού παιδείας στην τελευταία συνάντηση με την ομοσπονδία, ζήτησαν τη μη συμμετοχή της ΟΛΜΕ στον διάλογο αυτό, που δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα! Απέσυραν δε και τα στελέχη τους, οι οποίοι συμμετείχαν στο ΕΣΥΠ ως εκπρόσωποι της ΑΔΕΔΥ. Το τελευταίο έρχεται σαν απάντηση στην τοποθέτηση της παράταξης των Παρεμβάσεων ότι ήταν αρνητικοί στην συμμετοχή στο ΕΣΥΠ εδώ και πολλά χρόνια. Πώς γίνεται όμως να είσαι αρνητικός σε ένα όργανο εδώ και χρόνια αλλά να συνεχίζει να στέλνεις παράλληλα στελέχη σου ως εκπροσώπους σ’ αυτό και να τα αποσύρεις σήμερα;;;;;
Η παράταξη των ΣΥΝΕΚ, είπε ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση στο ΕΣΥΠ είναι ένα στημένο σκηνικό στα πλαίσια της επικοινωνιακής πολιτικής του υπουργού και ζήτησε να πάμε στο διάλογο αυτό, να καταγγείλουμε και να αποχωρήσουμε! Η θέση αυτή ήταν σε πλήρη ταύτιση με την στάση που τήρησε ο πολιτικός φορέας της παράταξης, ο ΣΥΡΙΖΑ, του οποίου η εκπρόσωπος, προσήλθε, κατήγγειλε και αποχώρησε!
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από την στάση των ΣΥΝΕΚ και Παρεμβάσεων έρχονται από μόνα τους:
-          Είναι συγκυριακή η στάση τους αυτή;
-          Οφείλετε στην στάση του Υπουργού Παιδείας στην τελευταία συνάντηση με την ομοσπονδία, όπου προσήλθε, έβαλε το θέμα των παρελάσεων και αποχώρησε χωρίς να συζητηθούν όλα τα φλέγοντα θέματα της ατζέντας της ΟΛΜΕ;
-          Αν η στάση του Υπουργού Παιδείας ήταν διαφορετική θα ήταν διαφορετική και η στάση των παρατάξεων αυτών στην προσέλευση στο ΕΣΥΠ;
-          Αν έρθει μια άλλη Κυβέρνηση ή ένας άλλος Υπουργός Παιδείας θα αλλάξει η στάση τους;
Η παράταξη της ΔΑΚΕ Δ.Ε. στην συζήτηση αυτή ξεκαθάρισε ότι η θέση της διαχρονικά είναι: ΝΑΙ στον διάλογο. Θέση που δεν αλλάζει όποιος και αν είναι ο Υπουργός Παιδείας, όποια και αν είναι η στάση του στην τελευταία μαζί του συνάντηση!
Σε διαδικασίες διαλόγου πρέπει να συμμετέχει η ομοσπονδία και να έχει θέσεις για όλα τα ζητήματα που συζητούνται και αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα. Η μη συμμετοχή στον διάλογο σημαίνει ένδεια θέσεων!
Οι συνάδελφοι καθηγητές επέκριναν την ομοσπονδία στο παρελθόν όταν δεν συμμετείχε σε όργανα συζήτησης με το υπουργείο. Θεωρούσαν ότι δεν είχαμε θέσεις και γι’ αυτό δεν προσερχόμασταν στα όργανα αυτά!
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε. σαν παράταξη πιστεύει στον διάλογο. Κανείς δεν έχει ζημιωθεί από μία διαδικασία διαλόγου, όταν έχει ξεκάθαρες θέσεις και τις υποστηρίζει προσπαθώντας να πείσει και τους άλλους για την ορθότητα αυτών. Μόνο να κερδίσουμε μπορούμε από την συμμετοχή μας σε έναν τέτοιο διάλογο.
Θεωρούμε ότι θα έπρεπε να προσέλθουμε στο ΕΣΥΠ, να καταθέσουμε τις θέσεις μας, και αν θεωρούσαμε ότι ήταν προσχηματικός και στα πλαίσια της επικοινωνιακής πολιτικής του υπουργείου να το καταγγείλουμε και να έχουμε όλους τους συναδέλφους δίπλα μας εξηγώντας γιατί αποχωρούμε.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε. τόνισε στη συζήτηση ότι «καταγραφή γίνετε με την παρουσία και όχι με την απουσία»! Είπε επίσης ότι θα ήταν μεγάλο λάθος για την ομοσπονδία η μη συμμετοχή στον διάλογο του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και ότι αναλαμβάνουν οι παρατάξεις αυτές την ευθύνη της μη συμμετοχής!
Τελικά οι αριστερές παρατάξεις της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισαν την μη συμμετοχή και έβγαλαν και την ακόλουθη ανακοίνωση:
«ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΥΠ
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε να μη συμμετάσχει με εκπρόσωπό του στις συνεδριάσεις του ΕΣΥΠ που συγκαλεί το Υπουργείο Παιδείας καταγγέλλοντας την εκπαιδευτική και οικονομική πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε., του ΔΝΤ αλλά και του ΟΟΣΑ. Οι εκπαιδευτικοί δεν συναινούμε σε αυτή την πολιτική και αγωνιζόμαστε για την ανατροπή της.»
Τα συμπεράσματα δικά σας.

Eπαγγελματική εκπαίδευση και Αριστερές παρατάξεις στην ΟΛΜΕ



Όλες οι Αριστερές παρατάξεις στην ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ, ΠΑΜΕ, Παρεμβάσεις) μιλούν για ενιαία 12χρονη παιδεία.

Η συγκεκριμένη άλλωστε πρόταση έγινε και απόφαση του τελευταίου συνδικαλιστικού συνεδρίου (στο οποίο αποχώρησαν ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ)!!!!! 

Τι εννοούν με αυτό;;;

Προτείνουν: 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλες και όλους και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Ενιαίο λύκειο θεωρίας και πράξης και μεταλυκειακή δημόσια τεχνολογική εκπαίδευση, Ελεύθερη πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενιαίο χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης
και Έρευνας.

Η δήλωση «μεταλυκειακή δημόσια τεχνολογική εκπαίδευση» είναι ξεκάθαρη και σημαίνει κατάργηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης από το σχολικό δίκτυο και ένταξή της στη Δια Βίου Μάθηση. Αυτό ακριβώς έκανε και η κυβέρνηση με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, μετέφερε τις ειδικότητες των τομέων υγείας και πρόνοιας στη Μεταδευτεροβάθμια Κατάρτιση και αφού καταργήθηκαν οι θέσεις των καθηγητών των ειδικοτήτων αυτών στα ΕΠΑ.Λ. οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν εκτός σχολείου.

Οι Αριστερές παρατάξεις κατηγορούν το υπ. Παιδείας ότι φέρνει την μεταλυκειακή μαθητεία! Το ίδιο δεν θέλουν και οι ίδιοι καταργώντας την Λυκειακή Τεχνική εκπαίδευση και μεταφέροντας τα πάντα μετά το Λύκειο;

Θα περίμενε κανείς να προτείνουν την ενίσχυση, όχι την κατάργηση, της Τεχνικής Λυκειακής Εκπαίδευσης, σαν μέτρο ενίσχυσης της οικονομίας, του περιορισμού της ανεργίας των νέων και του περιορισμού της νεανικής μετανάστευσης η οποία μαστίζει!

Τέλος θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι κατάργηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης από τη λυκειακή βαθμίδα σημαίνει, εκτός των άλλων, απολύσεις, διαθεσιμότητες ή μετατάξεις των εκπαιδευτικών της πολύπαθης Τεχνικής Εκπαίδευσης!!!

Έτσι δεν είναι;;;;;