Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2010-2011

Υπουργείο Παιδείας: Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2010-2011- Ωράριο εκπαιδευτικών - Διδασκαλία μαθημάτων- Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων

Α/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΩΡΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ – ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

Ωράριο εκπαιδευτικών

Όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των διευθυντών και υποδιευθυντών, εξαντλούν το διδακτικό τους ωράριο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 9 του Νόμου 2517/97 (ΦΕΚ 160Α )

Οι Δ/ντές Εκπ/σης και οι Προϊστάμενοι των Γραφείων Π.Ε φροντίζουν ώστε να τηρείται το προβλεπόμενο διδακτικό ωράριο των εκπ/κών χωρίς καμία παρέκκλιση.

Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566 / 85, άρθρο 13, παρ.8, σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των 6 ωρών.

Οι Διευθυντές δεν μπορούν να αναλάβουν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας. Μπορούν να αναλάβουν την πρωινή Ζώνη του ολοήμερου προγράμματος, μόνον εφόσον δεν υπάρχει επιθυμία από άλλο εκπαιδευτικό και δε δημιουργείται πρόβλημα στη διεύθυνση του Σχολείου.

Στις περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες δασκάλων, αυτές διατίθενται κατά κύριο λόγο για την κάλυψη αναγκών του ολοήμερου προγράμματος και στη συνέχεια για την κάλυψη αναγκών συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου ή την εφαρμογή προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας.

Επισημαίνεται ότι οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου 6ώρου (08:00-14:00 / 10:15-16:15). Συμπλήρωση ωραρίου σε προγράμματα ολοήμερου σχολείου και ενισχυτικής διδασκαλίας γίνεται και από τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

Η εφημερία-επιτήρηση των μαθητών πραγματοποιείται σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 2 του Π.Δ. 201/98, τις με αριθμ. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006 (ΦΕΚ 1139, τ. Β΄) και Φ.12/620/61531/Γ1/3-5-2010ΥπουργικέςΑποφάσεις, τη με αριθμ. πρωτ.Φ.350/12/59201/Δ1/7-5-2008 Εγκύκλιο του Υπ.ΠΔΒΜΘ.

Διδασκαλία μαθημάτων

Στα σχολεία που διδάσκεται η δεύτερη ξένη γλώσσα, ορίζεται ο ελάχιστος αριθμός των 8 μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Σε απομονωμένα σχολεία καθώς και εκεί που επικρατούν ειδικές κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνθήκες και μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου και έγκριση του Διευθυντή Π.Ε., μπορούν να λειτουργούν τμήματα δεύτερης ξένης γλώσσας με 5 μαθητές.

Όταν δεν υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός της γλώσσας προτίμησης των μαθητών, τότε δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να αλλάξουν την προτίμησή τους, με την προϋπόθεση ότι η πλειοψηφία των μαθητών της τάξης επιθυμεί να διδαχθεί τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός (Γαλλικά ή Γερμανικά).

Η Φυσική Αγωγή και η Μουσική, αν δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας, διδάσκονται από δασκάλους.

Οι ώρες ενός γνωστικού αντικειμένου διδάσκονται από τον ίδιο εκπαιδευτικό και δεν διχοτομούνται. Εξαίρεση αποτελεί η Αισθητική Αγωγή (Μουσική και τα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής).

Στις Α΄ και Β΄ τάξεις, τα μαθήματα διδάσκονται κυρίως από έναν εκπαιδευτικό εκτός από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στην περίπτωση που διδάσκεται από εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας και της Μουσικής όταν υπάρχει δυνατότητα διάθεσης ωρών. Η παράμετρος αυτή λαμβάνεται υπόψη στην κατανομή των Α΄ και Β΄ τάξεων, ώστε οι εκπαιδευτικοί που τις αναλαμβάνουν να εξαντλούν το ωράριό τους σε αυτές και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχουν αντικειμενικές δυσχέρειες στη διαμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων, λόγω της σύνθεσης προσωπικού (έτη υπηρεσίας κ.λ.π.), είναι δυνατή η ανάθεση διδασκαλίας σε άλλον εκπαιδευτικό του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής, το οποίο στην περίπτωση αυτή χωρίζεται σε Μουσική Αγωγή και στα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής.

Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων καλύπτουν το μάθημα της ειδικότητας τους. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας Μουσικής καλύπτουν πρωτίστως το μάθημα Μουσικής στις τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄.

Μόνο για τα 800 σχολεία του ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος στις τάξεις Α΄ και Β΄ που τα μαθήματα της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, των Αγγλικών και των Τ.Π.Ε. είναι υποχρεωτικά, διδάσκονται από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (με τις προϋποθέσεις που θέτει η με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010 Υπουργική Απόφαση).

Είναι παιδαγωγικά ορθό τα μαθήματα Φυσικής, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος και Αγγλικών να διδάσκονται προαιρετικά σε συνεχόμενο δίωρο, με τις παρακάτω προϋποθέσεις:

Την ίδια μέρα της εβδομάδας μπορούν να διδάσκονται μαθήματα σε δύο το πολύ συνεχόμενα δίωρα με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο (λ.χ. ένα δίωρο Γλώσσα και ένα δίωρο Φυσικά)

Σε περίπτωση που επιλεγεί ένα συνεχόμενο δίωρο στα Μαθηματικά θα πρέπει αυτό να εντάσσεται στις πρώτες ώρες του Ω.Π.

Σε ένα συνεχόμενο δίωρο θα πρέπει να διδάσκεται μόνο μία διδακτική ενότητα του μαθήματος.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η επιλογή συνεχόμενων δίωρων στα προαναφερθέντα μαθήματα να λειτουργεί σε βάρος της διδακτέας ύλης.

Το συνεχόμενο δίωρο των Αγγλικών μπορεί να γίνεται μόνο στις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄, με την προϋπόθεση ότι το μάθημα θα διδάσκεται με βιωματικές και διαθεματικές δραστηριότητες και με έμφαση στη μέθοδο Project.

Σε ότι αφορά τη δεύτερη ξένη γλώσσα, το συνεχόμενο δίωρο δεν είναι παιδαγωγικά ορθό, διότι αφενός οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο να εμπεδώσουν τη διδασκόμενη ύλη, αφετέρου αυτό αποβαίνει κουραστικό για αυτούς. Εξάλλου στην περίπτωση που το δίωρο της δεύτερης ξένης γλώσσας δεν πραγματοποιηθεί για διάφορους λόγους, παρεμποδίζεται η ομαλή συνέχεια της εκμάθησης της γλώσσας αυτής. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που η σχολική μονάδα είναι απομονωμένη ή βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή και η μετάβαση των καθηγητών από σχολείο σε σχολείο δεν είναι πάντα εφικτή, προκειμένου να μη διαταράσσεται η ομαλή συνέχεια της διδασκαλίας του, το δίωρο θα μπορούσε να είναι συνεχόμενο.

Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων

Οι Διευθυντές Π.Ε. σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους Γραφείων Π.Ε., λαμβάνοντας υπόψη τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολικών μονάδων, μπορούν να διαθέτουν τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για τη συμπλήρωση ωραρίου τους είτε στο Πρωινό Πρόγραμμα όμορου σχολείου, είτε στο Ολοήμερο Πρόγραμμα πρωτίστως του σχολείου που υπηρετούν και κατόπιν όμορων σχολείων, με σκοπό να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους.

Σε περίπτωση διάθεσης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε περισσότερα του ενός σχολεία, λαμβάνεται μέριμνα ώστε αυτοί να μην διδάσκουν την ίδια μέρα σε σχολεία με διαφορετικό ωράριο (να μην διδάσκουν πρωί και απόγευμα). Σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται μέριμνα ώστε οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου 6ώρου -Νόμος 1566/85, άρθρο 13, παρ. 8- (Εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 8.00 καλύπτει το διδακτικό του ωράριο έως τις 14.00 – εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 10.15 καλύπτει το διδακτικό του ωράριο έως τις 16.15 κ.λ.π.).


Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ



Η οικονομική Πολιτική της Φτώχειας




ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ – ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ


Ήδη συμπληρώνονται πλέον τρία χρόνια από τότε που εμφανίστηκε η παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση και τα αίτια που την προκάλεσαν παραμένουν ακέραια και ισχυρά όσο και οι πολιτικές εξουσίες που τα δημιούργησαν και συνεχίζουν να τα υποστηρίζουν.

Είναι χαρακτηριστικά τα παραδείγματα του διεθνούς τραπεζικού συστήματος αλλά και των μεγάλων βιομηχανιών που μέσα σ’ αυτή την κρίση σημείωσαν τεράστια κέρδη τόσο το 2009 όσο και με όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα το 2010, ενώ η ανεργία και η φτώχεια έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις κόκκινες γραμμές.

Προσπαθούν να μας πείσουν ότι με τα μέτρα λιτότητας που παίρνουν σε βάρος των λαών και ιδιαίτερα του ελληνικού λαού, στοχεύουν στη μείωση των ελλειμμάτων, που περιέργως τα προκάλεσε η ίδια η χρηματοοικονομική κρίση.

Έτσι με αυτή τη δικαιολογία που ακόμη δεν έχει γίνει απόλυτα αντιληπτή, επιδιώκεται η εφαρμογή της ανάπτυξης ενός κοινωνικού εγχειρήματος που αποβλέπει σε συνεχή και σκληρή αναδιανομή του πλούτου από τα κάτω προς τα πάνω!!! Συγχρόνως δε υποσκάπτονται τα θεμέλια του κοινωνικού κράτους για να μην μπει πουθενά φραγμός στη μεγάλη κερδοσκοπία που με ανεξέλεγκτο και φρενήρη ρυθμό διογκώθηκε τα τελευταία τριάντα χρόνια. Ενώ το φαινόμενο ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, στο μεγαλύτερο βαθμό φαίνεται ότι τα θύματα αυτής της απάτης, διότι περί απάτης πρόκειται, ήταν οι Ευρωπαίοι επενδυτές κατ’ αρχήν και στη συνέχεια οι Ευρωπαίοι μισθωτοί και συνταξιούχοι.

Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, τα προβλήματα εμφάνισαν ταχύτατα μεγάλο μέγεθος και μεγάλο αριθμό. Η άποψη ότι οι Έλληνες απολάμβαναν ένα υπερβολικά γενναιόδωρο κράτος πρόνοιας, διαψεύδεται από τα δεδομένα.(συγκεκριμένα στην Ελλάδα διετίθετο για τις κατά κεφαλήν δράσεις κοινωνικής προστασίας κατά την περίοδο 1998-2007 κατά μ.ο. 3550 ευρώ. Πολύ λιγότερα από ότι στην Ισπανία. Στη δε Γερμανία και τη Γαλλία τα ποσά είναι υπερδιπλάσια, ενώ ο μ.ο. στην ευρωζώνη είναι 6251,78 ευρώ. Ακόμη και η οικονομία της Ιρλανδίας, μια κατ΄ εξοχήν νεοφιλελεύθερη οικονομική πολιτική διαθέτει πολύ περισσότερα για την κοινωνική προστασία των πολιτών της, απ΄ ότι στην πατρίδα μας). Ακόμη δε περισσότερο οι Έλληνες βρίσκονται στα πιο χαμηλά εισοδήματα σε σχέση με αυτά των άλλων Ευρωπαίων. Ενώ ο μ.ο. στην Ευρωζώνη είναι 27.600 € το έτος (στη Γερμανία 29.400 ευρώ) ο μ.ο. στους Έλληνες είναι 21.100 ευρώ ετησίως (σύμφωνα με τα στοιχεία της Γιούροστατ). Όμως αυτό το μέγεθος δεν είναι πραγματικό, διότι εντάσσονται εδώ υψηλόμισθοι του ιδιωτικού τομέα (ξεπερνούν κατά πολύ τα 5000 ευρώ μηνιαίως) καθώς και τα υψηλά επιδόματα του δημοσίου που ξεπερνούν (μόνο τα επιδόματα) ακόμη και τα 3.400 ευρώ το μήνα. Eπιπλέον σ’ αυτούς περιλαμβάνονται και όλοι αυτοί που χρησιμοποιούνται ως επικεφαλής ή ως διοικήσεις διαφόρων οργανισμών και διαφόρων εταιρειών του δημοσίου. Αυτοί όπως είναι γνωστό αμείβονται με δεκάδες χιλιάδες ευρώ μηνιαίως ή εκατοντάδες χιλιάδες ετησίως. Το αληθινό μέγεθος, όπως αποκαλύφθηκε πλέον από την απογραφή του ετήσιου μέσου όρου των αποδοχών για τους Έλληνες εργαζόμενους δεν ξεπερνάει τα 14.000 ευρώ. Είναι επίσης σημαντικό να επαναλάβουμε ότι αυτή η πολιτική οδηγεί σε χρεοκοπία τόσο την ίδια όσο και την οικονομία της χώρας η οποία μέρα με την ημέρα οδηγείται όλο και περισσότερο σε κατάρρευση.

Έτσι:

α) Eκατοντάδες μικροεπιχειρήσεις – ζούσαν από αυτές εκατοντάδες χιλιάδες μικροεπιχειρηματίες και πολλοί άλλοι εργαζόμενοι – κατεβάζουν κάθε εβδομάδα ρολά με οριστικό το κλείσιμο τους.

β) Aνεργία ήδη βρίσκεται σε ραγδαία μεγέθυνση και κατά χιλιάδες προστίθενται στο σώμα των ανέργων νέοι άνεργοι (ιδιαίτερα η ανεργία στη νεολαία ξεπέρασε ακόμη και το 30%).

γ) H πορεία του ΑΕΠ είναι σε συνεχή μείωση. Είναι χαρακτηριστική η σύγκριση με τις άλλες χώρες της ευρωζώνης όπου εκεί έχουμε αύξηση του ΑΕΠ κατά 1%, ενώ στη χώρα μας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 είχαμε –0,8% και στο β’ τρίμηνο έφτασε το –1,5%.

δ) H Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ε.Ε. της οποίας η οικονομία είναι σε ύφεση. Ήδη η ύφεση βρίσκεται στο 2,9 και η πορεία της δείχνει ότι μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τις 5 μονάδες μέχρι το τέλος του έτους.

ε) Eίμαστε η χώρα με το μεγαλύτερο πληθωρισμό στην ευρωζώνη και το δεύτερο – μετά τη Ρουμανία - στην Ε.Ε. των 27. Ήδη τρέχει με 5,5% και φαίνεται ότι με την αύξηση των σιτηρών και τη νέα αύξηση του Φ.Π.Α., στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, από 11% στο 23% (ιδιαίτερα αυτή η περίπτωση) θα εκτινάξει τον πληθωρισμό, μέχρι το τέλος του έτους, ίσως και σε διψήφιο μέγεθος.

στ) Kαι ενώ οι μισθοί μειώθηκαν, οι συντάξεις το ίδιο, οι δαπάνες για την πρόνοια, την υγεία, την παιδεία, τα δημόσια έργα στην κυριολεξία «πετσοκόπηκαν» δήθεν για να αντιμετωπιστεί το δημόσιο χρέος, αυτό το αφιλότιμο παραδόξως από το 110% του ΑΕΠ που ήταν μέχρι από μερικούς μήνες είναι ήδη, σε ταχύτατη ανοδική πορεία και όπως εκτιμάται, μέχρι το 2013, παρά το στύψιμο στην εσωτερική οικονομία, πρόκειται να ξεπεράσει ακόμη και το 150% του ΑΕΠ.

ζ) Προκειμένου να εισπράξουν και την τρίτη δόση του δανείου (των 110 δις ευρώ) είναι υποχρεωμένοι σύμφωνα με τις δεσμεύσεις τους στην τρόικα να εξοικονομήσουν 26,4 δις ευρώ μέχρι το τέλος του 2010 από την οικονομία της χώρας, (φορολόγηση ακινήτων -νομίμων και μη-, φόρος ακίνητης περιουσίας, πράσινα τέλη κυκλοφορίας, αύξηση Φ.Π.Α. κ.λ.π.) όμως όπως διαπιστώνεται το μέγεθος είναι πολύ μεγάλο για να συγκεντρωθεί. Προκειμένου αφενός στα σίγουρα και αφετέρου εύκολα να συγκεντρώσουν γρήγορα το ποσό που τους χρειάζεται, ήδη στοχεύουν νέες περικοπές στους μισθούς -ίσως και τις συντάξεις- με τη δικαιολογία της εξισορρόπησης των αμοιβών των υπαλλήλων, μέσα από ένα νέο μισθολόγιο και την προς τα κάτω εξομοίωση δια της περικοπής σχεδόν όλων των επιδομάτων. (Ακόμη και το οικογενειακό έχει μπει στο στόχαστρο και είναι υπό αίρεση. Σχεδιάζουν να χορηγείται από εδώ και πέρα ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια του κάθε εργαζόμενου). Είναι επίσης ξεκάθαρο πλέον ότι και πάλι τα μεσαία και κάτω οικονομικά στρώματα της Ελληνικής κοινωνίας θα οδηγηθούν σε νέα αιματηρά μέτρα. Οι λεγόμενοι έχοντες και κατέχοντες όχι μόνο δεν έχουν καμία συμμετοχή, αλλά και προκλητικά γυρίζουν την πλάτη. Εξάλλου όπως χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Ελληνικής Βουλής είπε από τις 2500 επιστολές που έστειλε σε όλους τους έχοντες, προκειμένου να ενισχύσουν το λογαριασμό που άνοιξε η Βουλή για τη βοήθεια της Ελληνικής οικονομίας, δεν πήρε ούτε μια απάντηση!!! (ανταποκρίθηκε μόνον ένας ελληνοαμερικανός που κατέθεσε 500.000 ευρώ).

Αυτή είναι δυστυχώς η κατάσταση της οικονομίας και της πολιτικής της χώρας. ΤΡΑΓΙΚΗ.

Φαίνεται όμως ότι με την πρωτόγνωρα χρεοκοπημένη αντιλαϊκή και αντικοινωνική πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα (εντολοδόχος δυστυχώς της τρόικας – εκεί κατάντησε τη χώρα η σημερινή κυβέρνηση), η μόνη ελπίδα για τη χώρα είμαστε όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι, ο απλός λαός της πατρίδας μας που αναλαμβάνει το βάρος του ξεσηκωμού και της αντίστασης, για την ανατροπή όλης αυτής της καταστροφικής για και το λαό μας πολιτικής.

Η συνάντηση της Θεσσαλονίκης πρέπει με όλων μας την παρουσία να είναι το ξεκίνημα του ξεσηκωμού.
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΣΤΙΣ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ

Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010