Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Υπόμνημα 30μηνιτών καθηγητών Φυσικής Αγωγής Χανίων

Posted on 4/28/2010 by ΔΑΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Οι αδιόριστοι καθηγητές φυσικής αγωγής Ν. Χανίων με πολύχρονη προϋπηρεσία στο ελληνικό δημόσιο σχολείο σαν αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, εκφράζουν με το παρόν υπόμνημα την έντονη ανησυχία τους για την τύχη της φυσικής αγωγής στο δημόσιο σχολείο αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον ειδικότερα.

Οι εξελίξεις τόσο με την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, όσο και με τις αλλαγές που προωθούνται από το υπουργείο παιδείας στον τρόπο πρόσληψης των καθηγητών στα σχολεία, μας κάνει να πιστεύουμε ότι όλη η αυστηρότητα του νέου συστήματος πρόσληψης τείνει να εξαντληθεί πάνω στους ίδιους ανθρώπους που πριν μερικά χρόνια η κατάργηση της επετηρίδας άφησε άφωνους.

Όλοι μας περιμένοντας υπομονετικά ,εργαζόμενοι για χρόνια στα σχολεία σαν αναπληρωτές και ωρομίσθιοι μαζέψαμε προϋπηρεσία ικανή ώστε να μπορούμε να σταθούμε επάξια με τους διορισμένους συναδέλφους στις απαιτήσεις ενός σχολείου. Όλοι μας σχεδόν στο παρελθόν έχουμε συμμετάσχει και στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ χάνοντας τον χαρακτηρισμό « επιτυχών» για μισό ή ένα μόριο, γιατί δυστυχώς δεν μπορούσαμε να διαθέσουμε 3000 ευρώ από τον οικογενειακό προϋπολογισμό μας για φροντιστήριο και αξιόλογες σημειώσεις παιδαγωγικών θεμάτων από μεγάλα φροντιστήρια της Αθήνας, χωρίς να υπολογίσουμε τα έξοδα μετακίνησης, ενώ πολλοί είχαμε ήδη οικογένεια και παιδιά με αποτέλεσμα να είναι δυσχερέστερη η προετοιμασία μας από άποψη χρόνου.

Όλα αυτά τα χρόνια στηρίξαμε την επιβίωση των οικογενειών μας και των παιδιών μας στην εργασία του καθηγητή φυσικής αγωγής και προπονητή που εξασκούσαμε επί σειρά ετών, και το 2008 ψηφίστηκε στην βουλή νομοθετική ρύθμιση που κατοχύρωνε τον διορισμό μας το αργότερο μέχρι το σχολικό έτος 2012-13.

Σήμερα δύο χρόνια αργότερα, και ενώ έχουν διοριστεί περίπου 800 γυμναστές από την νομοθετική ρύθμιση του λεγόμενου 30μηνου, 290 εναπομείναντες γυμναστές με 6-7 χρόνια παρουσίας στο σχολείο, γονείς μικρών παιδιών, με χιλιάδες υποχρεώσεις, καλούμαστε να γυρίσουμε στο φροντιστήριο για να μάθουμε όχι αυτά που χρειάζονται για να σταθούμε σαν επιστήμονες γυμναστές στις απαιτήσεις των μαθητών, αλλά αυτά που θέλει ο ΑΣΕΠ για να μας χαρακτηρίσει «επιτυχόντες».

Τον τελευταίο καιρό είναι συχνοί οι ειρωνικοί και επικριτικοί χαρακτηρισμοί του υπουργείου για τον κλάδο των γυμναστών και την υπεραριθμία τους στα ελληνικά σχολεία, την στιγμή που τα ελληνόπουλα είναι τα πιο παχύσαρκα παιδιά της Ευρώπης.

Τι είναι όμως πιο σημαντικό για την σωματική υγεία των ελληνόπουλων; Πολλοί γυμναστές με ανύπαρκτη γυμναστική στην προσχολική ηλικία, και ελάχιστη γυμναστική στο δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο; ή μήπως πολλοί γυμναστές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με τουλάχιστον 3 ώρες εβδομαδιαία γύμναση των παιδιών σε νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο. Η κοινοτική οδηγία για αύξηση των ωρών γυμναστικής στο δημόσιο σχολείο δεν εφαρμόστηκε ποτέ όχι από τους γυμναστές , αλλά από αυτούς που φτιάχνουν τα αναλυτικά προγράμματα στο υπουργείο. Τα ελληνόπουλα μαθαίνουν από μικρά να μην κινούνται γιατί «κάποιοι» έτσι έχουν αποφασίσει στο υπουργείο χωρίς φυσικά να ρωτήσουν την γνώμη των γυμναστών.

Τα ελληνόπουλα σε μερικά χρόνια είναι σίγουρο ότι θα έχουν πολλά πτυχία (χρήσιμα ή άχρηστα), αλλά ανύπαρκτη ή επιβαρυμένη υγεία από την υποκινητικότητα και την έλλειψη ενημέρωσης για σωστή διατροφή που βιώνουν σήμερα. Η γενιά που βρίσκεται σήμερα στο σχολείο είναι αυτή που σε μερικά χρόνια θα κληθεί να εργαστεί για να στηρίξει την οικονομία της Ελλάδας και την επιβίωση των ηλικιωμένων. Μπορούμε λοιπόν όλοι να καταλάβουμε τι θα συμβεί αν οι αυριανοί παραγωγικοί άνθρωποι αυτού του τόπου πάσχουν στην πλειοψηφία τους από καρδιαγγειακά νοσήματα και παχυσαρκία. Όχι μόνο δεν θα μπορούν να εργαστούν αλλά θα ζητούν και αναπηρική σύνταξη, και η βόμβα αυτή δεν θα αργήσει να σκάσει στην ελληνική κοινωνία. Άλλωστε όσα πτυχία κι αν έχει κάποιος αν δεν έχει υγεία δεν έχει τίποτα.

Το σχολείο επιβάλλεται να είναι ο πρωταρχικός φορέας διαπαιδαγώγησης σε θέματα σωματικής υγείας των μαθητών και ο βαθμός στο μάθημα της γυμναστικής (όχι σε επίπεδο δεξιοτήτων και πρωταθλητισμού, αλλά κυρίως σε καλή φυσική κατάσταση), πρέπει να έχει διπλή βαρύτητα στην βαθμολογία τους, ώστε να αντιληφθούν παιδιά και γονείς το μέγεθος της σημασίας που δίνει η πολιτεία στην υγεία τους και να τους γίνει συνείδηση. Σε επίπεδο πολιτικής για την υγεία σημασία έχει η πρόληψη. Όταν φτάσουν να αναζητούν θεραπεία για πρόβλημα υγείας είναι πολύ αργά.

Η δύσκολη οικονομική συγκυρία της εποχής δεν επιτρέπεται να σταθεί εμπόδιο στα ύψιστης σημασίας θέματα μόρφωσης και σωματικής-βιολογικής υγείας των ελλήνων μαθητών. Είμαστε σίγουροι ότι προσεκτικές και στοχευμένες ενέργειες της πολιτείας σε θέματα φυσικής αγωγής θα γίνουν δεκτές από το σύνολο της κοινωνίας ελληνικής και ευρωπαΐκής.

Οι γυμναστές στο σύνολό τους είναι οι αγαπημένοι και πιο προσιτοί καθηγητές στα παιδιά γιατί το μάθημά τους ταιριάζει με την ζωντάνια και την ενέργεια που κρύβουν μέσα τους οι μαθητές. Το ελεύθερο παιχνίδι στο προαύλιο του σχολείου συχνά είναι η μοναδική πηγή εκτόνωσης των παιδιών των μεγάλων τάξεων του λυκείου ανάμεσα σε σχολείο και φροντιστήριο και είναι ένα δώρο ανεκτίμητης αξίας για την ψυχική υγεία τους. Οι γυμναστές είναι αγαπητοί στα παιδιά γιατί πολλές φορές παίζουν, τρέχουν, ιδρώνουν μαζί τους, ντυμένοι με φόρμες όπως τα παιδιά, και όχι με κουστούμια και ταγιέρ όπως όλοι αυτοί που τα καταπιέζουν.

Οι 30μηνίτες καθηγητές φυσικής αγωγής Ν.ΧΑΝΙΩΝ καθώς και όλοι οι συνάδελφοι γυμναστές με μεγάλη προυπηρεσία στο σχολείο και σημαντική εμπειρία, προτείνουμε τις παρακάτω ιδέες μελλοντικής προσφοράς μας στο ελληνικό σχολείο:

1) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

2) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΡΩΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ 3 ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΓΥΜΝΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ (με έμφαση στην φυσική κατάσταση και την αποφυγή παχυσαρκίας) ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΛΥΚΕΙΟΥ.(προετοιμασία για υποψήφιους στρατιωτικών σχολών).

3) ΜΑΘΗΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (με έμφαση στην διατροφή, ανάπτυξη υγιεινών συνηθειών ζωής, ανακύκλωση, οικονομίας σε νερό και άλλες μορφές ενέργειας, περιβαλλοντική αγωγή, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ενημέρωση για σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, κυκλοφοριακή αγωγή.)

4) ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ ΣΕ ΡΟΛΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΦΥΛΑΚΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ.

5) ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ ΣΕ ΡΟΛΟ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΓΗΠΕΔΩΝ.

6) ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΣΤΑ Τ.Α.Δ ΚΑΙ Ε.Τ.Α.Δ ΣΕ ΡΟΛΟ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΤΑΛΕΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.

Όλοι εμείς που εργαζόμαστε χρόνια στο σχολείο και έχουμε δρομολογήσει την ζωή μας με βάση την εργασία για την οποία σπουδάσαμε στο ελληνικό πανεπιστήμιο, και δώσαμε τις εξετάσεις μας σε πραγματικές συνθήκες μαθήματος σε αληθινά παιδιά, και όχι σε φανταχτερές θεωρίες και «υποθετικούς» ζωηρούς μαθητές πάνω σε μια κόλλα χαρτί, θα αγωνιστούμε για να μην ξεριζωθεί η ζωή και η αξιοπρέπειά η δική μας και των παιδιών μας.

30ΜΗΝΙΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ν. ΧΑΝΙΩΝ

No Response to "Υπόμνημα 30μηνιτών καθηγητών Φυσικής Αγωγής Χανίων"

Leave A Reply