Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τις προτάσεις της Υπουργού Παιδείας

Posted on 4/18/2010 by ΔΑΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τον παραπλανητικό τίτλο «αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού»,
το ΔΣ της ΟΛΜΕ διαπιστώνει ότι:

Ένα νομοσχέδιο που δηλώνει ότι φιλοδοξεί να «αναβαθμίσει το ρόλο του εκπαιδευτικού» δεν ασχολείται καθόλου με τα αναγκαία μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού και του έργου του: την αναγκαιό-τητα της καθιέρωσης ετήσιας επιμόρφωσης, την μισθολογική, επι-στημονική και εργασιακή αναβάθμισή του. Αντίθετα, έρχεται σε μια περίοδο που με την ασκούμενη πολιτική ..........................
μέσα από το πρόγραμμα σταθερότητας, έχουμε δραματικές περικοπές στις δαπάνες για την παιδεία, αλλά και στους μισθούς, στις συντάξεις και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Θεσμοθετείται ένα νέο σύστημα διορισμών αποκλειστικά στη-ριγμένο στον ΑΣΕΠ, δημιουργώντας μεγάλη αναστάτωση σε δεκά-δες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι για πολλά χρόνια μαζεύουν προϋπηρεσία, ώρα την ώρα, μόριο το μόριο, εργαζόμενοι σε όλη την Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο ανατρέπονται βίαια, για μια ακόμη φορά, οι υπάρχουσες διαδικασίες και αντιμετωπίζεται ο εκπαιδευ-τικός ως «αναλώσιμο προϊόν».

Η περίφημη μεταβατική περίοδος των 2 ετών είναι κυριολεκτικά κοροϊδία, μιας και έχει ήδη νομοθετηθεί η δραματική μείωση του συνολικού αριθμού διορισμών.

Η επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν οδηγεί στο διορισμό, αλλά σε μια λίστα αναμονής πιθανού διορισμού για λίγους. Επιβε-βαιώνεται πανηγυρικά η εκτίμηση της ΟΛΜΕ ότι ο πραγματικός στόχος αλλαγής του συστήματος διορισμών είναι η μείωση του α-ριθμού των διοριζόμενων εκπαιδευτικών.

Όχι μόνο διατηρείται ο απαράδεκτος θεσμός του ωρομισθίου αλλά «ωρομισθοποιείται» ο θεσμός του αναπληρωτή, εισάγοντας το «θεσμό του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο».

Επιχειρείται η αύξηση του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω της υποχρέωσης για 5ωρη υπερωρία ως προϋπόθεση για να προσληφθούν αναπληρωτές.

Θεσμοθετείται η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 3 χρόνια στην οργανική θέση του πρώτου διορισμού που θα λει-τουργήσει ουσιαστικά σαν στρατιωτική θητεία για το νέο εκπαιδευ-τικό.

Εισάγεται με τη διαδικασία του «δόκιμου εκπαιδευτικού» η ου-σιαστική αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας του νέου εκπαιδευτι-κού. Έτσι, ο εκπαιδευτικός που κατέχει δύο πτυχία (βασικό και παιδαγωγικό) έχοντας επιτύχει στις αντίστοιχες εξετάσεις και μετά από πιθανά πολλαπλές επιτυχίες στον ΑΣΕΠ για να διοριστεί, θα ξανακρίνεται στη 2ετία από τον «Αξιολογητή» για το εάν είναι ικα-νός για εκπαιδευτικός ή όχι.

Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης – χειραγώ-γησης των εκπαιδευτικών και της αμφισβήτησης της επαγγελματι-κής τους υπόστασης.

Θεσμοθετείται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου «σε πρώτη φάση ως εσωτερική διαδικασία» που συνδέεται με την υλι-κοτεχνική υποδομή, την εξεύρεση πόρων από το ίδιο το σχολείο, την απώλεια διδακτικών ωρών, τις επιδόσεις των μαθητών, κ.λπ., που οδηγεί απευθείας στο «Σχολείο της Αγοράς».

Παρά τις διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας και τη στοχοποίη-ση των εκπαιδευτικών που επιχείρησε το προηγούμενο διάστημα, αυτοαναιρείται, διατηρώντας το bonus των μορίων (έστω και μειω-μένο) για όσους αποσπώνται στο Υπ. Παιδείας και τις υπηρεσίες του.

Τίθεται ως προϋπόθεση για να επιλεγεί εκπαιδευτικός ως στέ-λεχος, η συμμετοχή του σε προγράμματα αξιολόγησης.

Παρά το θετικό γεγονός της κατάργησης της βάσης του «10», που πρώτη η ΟΛΜΕ ανέδειξε ως αίτημα από τη θεσμοθέτησή του, το νέο σύστημα πρόσβασης συνδέεται ξανά με τις επιδόσεις των μαθητών στο Λύκειο.

Τέλος, παρά τα μεγάλα λόγια και τις διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας για διαβούλευση, διάλογο, κ.λπ. η πραγματικότητα είναι πως η κα Διαμαντοπούλου αρνήθηκε όλο αυτό το διάστημα την ουσιαστική διαπραγμάτευση με την ΟΛΜΕ.

Παρά το γεγονός ότι, όσον αφορά στο εργασιακό καθεστώς, στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, απο-σπάσεις, τοποθετήσεις, μοριοδότηση, κ.λπ.) και τις προσλήψεις, η ΟΛΜΕ έχει καταθέσει ένα πλαίσιο προτάσεων, το Υπουργείο Παι-δείας επιδεικτικά τις αγνοεί. Επίσης, δεν απαντά, ουσιαστικά αρνεί-ται να συζητήσει, τις τεκμηριωμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Η Υπουργός Παιδείας αρνήθηκε οποιαδήποτε συνάντηση δια-πραγμάτευσης με την Ομοσπονδία μας.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απαιτεί την έναρξη ουσιαστικής συλλογικής δι-απραγμάτευσης του Υπουργείου Παιδείας με την ΟΛΜΕ για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τους εκ-παιδευτικούς.

No Response to "Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τις προτάσεις της Υπουργού Παιδείας"

Leave A Reply