“ Η Δημοκρατία ποτέ δε σώζεται από την αδυναμία και την ανικανότητα. Σώζεται μόνο από τη δύναμη της ανθρώπινης θέλησης.” Τόμσον
Πέμπτη 13 Μαΐου 2010
Ε.Λ.Μ.Ε. Λασιθίου για την Αυτοαξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
Posted on 5/13/2010 by ΔΑΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
Ε.Λ.Μ.Ε. ΛΑΣΙΘΙΟΥ Ιεράπετρα 13-5-2010
Εσπερινό ΕΠΑΛ Ιεράπετρας
Εμμ. Λαμπράκη 8
72200 Ιεράπετρα
Τηλ.: 2842024905
e-mail: HYPERLINK "mailto:elmelasithi@yahoo.gr" elmelasithi@yahoo.gr
Στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λασιθίου στις 12-5-2010 ομόφωνα αποφασίστηκε η έκδοση ανακοίνωσης για το θέμα της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων.
Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λασιθίου εκτιμώντας την εγκύκλιο και το ερμηνευτικό κείμενο του Υπουργείου σχετικά με το θεσμό της αυτοαξιολόγησης (εσωτερική αξιολόγηση) εκφράζει την αντίθεση του σε αυτή τη διαδικασία
Σύμφωνα με το Υπουργείο η αυτοαξιολόγηση θα γίνει με τα εξής κριτήρια:
• τους Πόρους της Σχολικής Μονάδας (υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι, ανθρώπινο δυναμικό)
Θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας με αυτό τον τρόπο νομιμοποιεί την απόσυρση της κρατικής χρηματοδότησης και την παράδοση των σχολείων σε χορηγούς πάσης φύσεως, πολιτική που προωθείται και με το σχέδιο «Καλλικράτης».
• την εφαρμογή του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών.
Μήπως το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί «καλό» σχολείο αυτό που δεν γίνονται απεργίες;
• το συνολικό πρόγραμμα κοινωνικής, πολιτιστικής, περιβαλλοντικής δράσης του Σχολείου
Η κοινωνική, πολιτιστική, περιβαλλοντική δράση του Σχολείου πρέπει να λειτουργεί μέσα σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου για την οποία έχουν εμπειρία οι συνάδελφοι και όχι εξαναγκάζοντας καθηγητές και μαθητές μόνο για προβολή του «καλού» σχολείου.
• τα αποτελέσματα (φοίτηση, επίδοση, μαθητική διαρροή, ατομική-κοινωνική ανάπτυξη μαθητών)
Ανοίγει το δρόμο και μάλιστα με την οικειοθελή συμμετοχή μας στην κατηγοριοποίηση των σχολείων σε καλά και κακά, σε αποδοτικά και μη, αγνοώντας εσκεμμένα τις κοινωνικές συνθήκες και το χώρο που λειτουργούν, με εμφανή στόχο το κλείσιμο «αποτυχημένων» σχολικών μονάδων. Με τέτοιου είδους μέτρα «αυτοαξιολόγησης» στην Αγγλία και στις ΗΠΑ, έχει κλείσει μεγάλος όγκος σχολείων σε φτωχές λαϊκές περιοχές. (Αγγλοσαξονικό μοντέλο εσωτερικής αξιολόγησης).
Το παιδαγωγικό και διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών μετατρέπεται σε διοικητικό, συμπληρώνοντας φόρμες και αριθμούς, αναζητώντας χρηματοδότες για τη σχολική μονάδα, απολογούμενοι για κατ’ εξοχήν κοινωνικά φαινόμενα όπως η μαθητική διαρροή, οι μαθησιακές επιδόσεις και η κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.
Με το θεσμό αυτό μεταφέρεται η ευθύνη του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και διαγράφονται οι τεράστιες πολιτικές και οικονομικές ευθύνες της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας.
Η διαχείριση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας (μεγάλα τμήματα, οικονομικά και κοινωνικά εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς), χρεώνεται αποκλειστικά και μόνο στο σύλλογο εκπαιδευτικών και απενοχοποιεί την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μη δημοσιοποιήσει στοιχεία σχολείων στο internet , γιατί αυτή η ενέργεια θα οδηγούσε στη κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά » και «κακά»
Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λασιθίου, εν όψει των ραγδαίων εξελίξεων, καλεί όλα τα μέλη του, να μην αποδεχθούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας όταν συνεδριάσουν οι σύλλόγοι καθηγητών γι’ αυτό το θέμα.
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Αϊβαλιώτης Βασίλειος Δρετάκη Δέσποινα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
No Response to "Ε.Λ.Μ.Ε. Λασιθίου για την Αυτοαξιολόγηση Σχολικών Μονάδων"
Leave A Reply