Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Τέλος τα Αθλητικά Τμήματα ΤΑΔ – ΕΤΑΔ ;

Posted on 12/22/2010 by ΔΑΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Ph. D. Αθανάσιος Κατσαγκόλης


Αιρετός στο ΠΥΣΔΕ Λασιθίου

Μέλος στο Δ.Σ. ΕΛΜΕ Λασιθίου


Όταν οι λέξεις χάνουν το νόημά τους ή ακόμη χειρότερα όταν χρησιμο-ποιούνται έντεχνα για να εμφανίσουν το «άσπρο» ως «μαύρο».

Οι βαρύγδουπες δηλώσεις που συνοδεύουν την ανακοίνωσή της Υφυ-πουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σχετικά με την «α-ναμόρφωση και τη σύνδεση σχολείων – αθλητισμού θέτοντας τον μαθη-τή-αθλητή στο επίκεντρο» καταρρίπτονται με την εγκύκλιο (Αρ. Πρωτ: 144766/Γ4/16-11-2010), που περικόπτει τη δαπάνη μετακίνησης των μαθη-τών. Με την παραπάνω εγκύκλιο η Υφυπουργός ζητά ουσιαστικά από τους γονείς για να λειτουργήσουν τα Αθλητικά τμήματα (ΤΑΔ-ΕΤΑΔ) να αναλάβουν οι ίδιοι το κόστος μεταφοράς των μαθητών.

Στη συνέχεια με μια προκλητική ανακοίνωση της (Αρ.Πρωτ.156435/Γ4/9-12-2010) η Υφυπουργός Παιδείας κα Χριστοφυλοπούλου βάζει «ταφόπλακα» στη προοπτική συνέχισης των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, αναδεικνύοντας παράλληλα την ανέντιμη στάση του Υπουργείου απέναντι στους μαθητές-αθλητές, στους γο-νείς τους και στους καθηγητές Φυσικής Αγωγής.

Αφού ξεκαθαρίζει στο έγγραφο ότι δεν θα χρησιμοποιήσει φέτος αδιόρι-στους καθηγητές Φυσικής Αγωγής που ήδη είχαν κάνει αίτηση για τα τμή-ματα αυτά, μετά από κάλεσμα του Υπουργείου, κάνει γνωστό με τον πιο κυνι-κό τρόπο ότι δεν μπορούν να αθληθούν οι μαθητές– αθλητές αν πρώτα δεν έχει εξασφαλιστεί μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στη θέση του προπο-νητή. Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό όμως «έντεχνα» διατέθηκε ή απο-σπάσθηκε την αρχή της σχολικής χρονιάς, κατόπιν διαταγής του Υπουργείου, χωρίς τη θέλησή του, πριν ακόμη στελεχωθούν τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, στην Α’/θμια Εκπ/ση, απογυμνώνοντας σκόπιμα τα Αθλητικά τμήματα του Νομού μας και όχι μόνο. Όφειλε μια μεγαλόπρεπη συγνώμη για την απίστευτη ταλαιπωρία την οποία υπέστησαν όλοι οι συνάδελφοι καθηγητές Φυσικής Αγωγής αλλά κυρίως οι μαθητές-αθλητές των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ και οι γονείς τους. Ταλαιπωρού-νται περίπου τέσσερις μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους και τελικά εξαπατούνται.

Η Υφυπουργός Παιδείας οδεύει προς τον αφανισμό τον ΤΑΔ – ΕΤΑΔ, ένα θεσμό που ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές, μιλώντας για τεράστια σπατάλη δημόσιου χρήματος και για ανορθολογική κατανομή του εκ-παιδευτικού δυναμικού χωρίς ουσιαστικό αθλητικό και μαθησιακό απο-τέλεσμα . Στη συνέχεια των επιχειρημάτων της εμπλέκει και τις αθλητικές Ομοσπονδίες όπου αναφέρει την παντελή απουσία των αρμόδιων Αθλητι-κών Ομοσπονδιών στο σχεδιασμό, στην εφαρμογή και στην αξιολόγη-ση των τμημάτων.

Με τα παραπάνω δηλαδή θεωρεί «σπατάλη δημοσίου χρήματος» τις πρω-ινές προπονήσεις των παιδιών, που αργότερα τίμησαν τα Ελληνικά χρώματα, αγνοώντας το σημαντικό αυτό ρόλο τους. Προσβάλλει αβίαστα όλη την οικο-γένεια των Αθλητικών Τμημάτων που αποδείχθηκαν «φωλιά» γαλούχησης ιδιαίτερων χαρακτήρων και σημαντικών προσωπικοτήτων που κόσμησαν τα Πανεπιστήμια και τις Σχολές της χώρας μας. Προσβάλλει όλο το εκπαιδευ-τικό προσωπικό, Γυμναστές και μη, που για χρόνια αφιερώθηκε στη παίδευση αθλητών που δόξασαν μέσα από αυτά τα σχολεία την χώρα μας σε πλήθος από διοργανώσεις, Παγκόσμιους και Ολυμπιακούς αγώνες.

Μπρος σε αυτήν την καθόλου κολακευτική εικόνα της αδιαφορίας του Υ-πουργείου που κουβαλά το όνομα «Παιδείας», θα περιμέναμε να μην εξοκεί-λει από το Σύνταγμα της Χώρας και το βασικό άρθρο 16 παρ. 2 που λέει ότι: «Η παιδεία αποβλέπει στην ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική Αγωγή των Ελλήνων…». Ούτε από την εφαρμογή του ψηφίσματος της Επι-τροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «Σχετικά με το ρόλο του Αθλητισμού στην Παιδεία (2007/20862007/2086(INI)).

Η έλλειψη γενναιότητας από την πλευρά του Υπουργείου για την ανάληψη των ευθυνών του, όσον αφορά τα όποια προβλήματα του θεσμού των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στην εικοσαετή λειτουργία του, δείχνει και την γενικότερη βούληση για το μέλλον του σχολικού αθλητισμού.

Οι βαρύγδουπες δηλώσεις της Υφυπουργού σχετικά με την «αναμόρφω-ση και τη σύνδεση σχολείων – αθλητισμού θέτοντας τον μαθητή-αθλητή στο επίκεντρο» καταρρίπτονται εύκολα από το έμπρακτο γεγονός της φετινής πολιτικής τους, της κατάργησης των Αθλητικών Τμημάτων.

- Το εισαγωγικό σημείωμα του νομοσχεδίου που παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας τον περασμένο Μάρτιο στο Υπουργικό Συμβούλιο αναφέρει:

Είναι γνωστό ότι η εφαρμογή πολιτικών στον χώρο της παιδείας απαιτεί πάνω απ’ όλα χρόνο. Δεν επιτρέπει αιφνιδιασμούς, έχει ανάγκη από πι-λοτικές εφαρμογές, αφορά πέραν των εκπαιδευομένων περισσότερους από το 1/3 των δημόσιων λειτουργών, και για όλα αυτά απαιτεί σταθερότητα θέσεων, συλλογική στήριξη και μεγάλη προσπάθεια..

Αφού όμως η εφαρμογή πολιτικών στο χώρο της παιδείας απαιτεί χρόνο και δεν επιτρέπει αιφνιδιασμούς, όπως δήλωνε η Υπουργός, γιατί τότε το Υ-πουργείο προχωρεί, στα μέσα της σχολικής χρονιάς στην κατάργηση των Αθλητικών Τμημάτων;

Δεν διερωτάται η κυρία Υφυπουργός ότι αυτός ο αιφνιδιασμός στα μέσα της σχολικής χρονιάς μόνο προβλήματα δημιουργεί; Προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ψυχοσύνθεση του παιδιού εφόσον θα αλλάξει τμήμα, σχολείο και καθηγητές; Προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη σύνθεση των ήδη ε-πιβαρυμένων τμημάτων στα σχολεία;

Ο αιφνιδιασμός αυτός δεν έχει να κάνει τόσο με το χρονικό του μέρος όσο με τη σφοδρότητα των αλλαγών που φέρνει το Υπουργείο στον ερ-γασιακό βίο τόσο των μόνιμων καθηγητών φυσικής αγωγής και όχι μό-νο αλλά και όλων των αδιόριστων εκπαιδευτικών.

Αλήθεια, η κατάργηση των Αθλητικών Τμημάτων ενισχύει τη «δια βίου ά-θληση» και βοηθά στην ανάπτυξη αθλητικής παιδείας;

Αθλητική παιδεία κυρία Διαμαντοπούλου δεν αποκτάται μόνο βλέπο-ντας τον Πρωθυπουργό μας να τρέχει στον Μαραθώνιο.

Όταν η παιδεία αντιμετωπίζεται από την κεντρική εξουσία ως μονοε-τής καλλιέργεια στηριζόμενη σε Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης με διάρκεια ενός ή έστω λίγων ετών, κανένας σχεδιασμός και κανένα όραμα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Απλώς θα λέγονται και θα ακούγονται μεγά-λα λόγια χωρίς κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα.

Δυστυχώς για μία ακόμη φορά η επίσημη γλώσσα χρησιμοποιείται για να κρύψει τα πραγματικά προβλήματα, να μεταφέρει αλλού το κέντρο του ενδια-φέροντος. Χωρίς σχεδιασμό, χωρίς όραμα, με κριτήριο όχι τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, αλλά το συμφέρον της «αγοράς» και των διαχειριστών της, στοχεύει να φορτώσει τις ευθύνες ξανά στους εκπαιδευτικούς.

Είναι πολύ λυπηρό όταν οι λέξεις χάνουν το νόημά τους ή ακόμη χειρό-τερα όταν χρησιμοποιούνται έντεχνα για να εμφανίσουν το «άσπρο» ως «μαύρο».

No Response to "Τέλος τα Αθλητικά Τμήματα ΤΑΔ – ΕΤΑΔ ;"

Leave A Reply