Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Εάλλω ο θεσμός των αθλητικών τάξεων

Posted on 12/26/2010 by ΔΑΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΕΑΛΛΩ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ

Είναι τυχαίο το γεγονός ότι λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα η διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας αιφνιδιαστικά άλλαξε ότι ίσχυε έως σήμερα και ανακοίνωσε ότι στα ΤΑΔ1 - ΕΤΑΔ δεν μπορούν να διδάξουν οι αναπληρωτές Κ.Φ.Α.2;

Είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι προπονητές, που στήριξαν αυτό τον πετυχημένο θεσμό τα τελευταία 20 χρόνια, με μία παράτυπη και εξωθεσμική απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, ξαφικά τίθενται εκτός διαδικασίας λειτουργίας των αθλητικών τάξεων;

Είναι τυχαίο το γεγονός ότι τρεις μήνες τώρα το Υπουργείο Παιδείας κοροϊδεύει και εξαπατά τους υποψηφίους αναπληρωτές, υποβάλλοντάς τους στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων και αξιολόγησης μέσα από πολλαπλά κριτήρια μοριοδότησης ανά αθλητικό αντικείμενο;

Είναι τυχαίο το γεγονός ότι σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, 12.000 μαθητές που προσδοκούσαν τους εξειδικευμένους προπονητές Κ.Φ.Α. ανά αθλητικό αντικείμενο, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αγνοούνται για την επιλογή τους αυτή;

Είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι γονείς των μαθητών αυτών με αθλητικές επιτυχίες και διακρίσεις, εξαπατούνται γατί ώθησαν και στήριξαν την επιλογή των παιδιών τους να συνδυάσουν άθληση και μάθηση στο δημόσιο σχολείο;

Η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι γνωστή στους 600 Κ.Φ.Α. που ως αναπληρωτές εργάστηκαν το σχολικό έτος 2009 - 2010 στα ΤΑΔ - ΕΤΑΔ όλης της χώρας.

Ο Δελμούζος είναι έτοιμος να «σηκωθεί» για την αντιπαιδαγωγική πολιτική που εφαρμόζει το Υπουργείου Παιδείας μεσούσης της σχολικής χρονιάς.

Ο Φωκιανός «τριγυρίζει» μη βρίσκοντας ησυχία για τις ανίερες αυτές προσπάθειες αναστολής λειτουργίας των ΤΑΔ - ΕΤΑΔ, από τους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας.

Ο Χρυσάφης «σήμερα» θα κατήγγειλε πανελλήνια προς τους μυημένους στον αθλητισμό, τη βαρβαρότητα της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, ενάντια σε όλους αυτούς που στήριξαν το θεσμό της φυσικής αγωγής και των αθλητικών τάξεων.

Η ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού συστήματος να συντηρήσει σε υψηλά επίπεδα τη φυσική αγωγή και να μυήσει τους μαθητές στη δια βίου άθληση, εκδηλώνεται με την υποβάθμιση όλων των αθλητικών τάξεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η απουσία πολιτικής για την άθληση (όχι μόνο υψηλού επιπέδου των αθλητικών τάξεων) υπονομεύει το στερεότυπο που διαχρονικά γαλουχήθηκαν οι Έλληνες «νους υγιής εν σώματι υγιές». Αυτή η αστείρευτη δεξαμενή ήθους, άμιλλας, αλληλεγγύης, κοινωνικοποίησης, συμφιλίωσης βάναυσα και αλόγιστα καταπατείται στις ημέρες μας.

ΟΧΙ ΚΥΡΙΕΣ ΜΟΥ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΕΑΝ ΠΟΝΑΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.

Ο θεσμός των αθλητικών τάξεων διαχρονικά και συστηματικά παρήγαγε Πρωταθλητές Ελλάδος, μελλοντικού; Βαλκανιονίκες, Μεσογειονίκες, Ευρωπαίους και Παγκόσμιους Πρωταθλητές.

Ο αθλητισμός υψηλού επιπέδου δεν είναι πυροτέχνημα, αλλά ο συνδυασμός συστηματικής προσπάθειας, με στέρεες βάσεις τεχνικής κατάρτισης και κατάλληλη διαχρονική προπονητική εξάσκηση.

Αντιλαμβάνεστε κυρίες μου ότι τα ΤΑΔ - ΕΤΑΔ είναι ένας κρίκος της προπονητικής διαδικασίας, που συνδυάζει τη μάθηση με την άθληση και σταδιακά μετατρέπει τους σημερινούς μαθητές, σε μελλοντικούς πρωταθλητές.

Ίσως ήταν ένας από τους ελάχιστους θεσμούς, που ήταν σε θέση να εμφυσήσει τη δια βίου άθληση, στους σημερινούς μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τον τρόπο λειτουργίας του.

Η εκπαίδευση είναι το φυτώριο και ο αθλητισμός αποτελεί το λίπασμα για τους μελλοντικά ενεργούς πολίτες.

Είμαστε μία χώρα, που σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα τελευταία χρόνια βρισκόμαστε στις τρεις πρώτες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την παιδική παχυσαρκία.

Κατοικούμε σε μία χώρα, όπου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο υπάρχουν εξειδικευμένοι Κ.Φ.Α., ανά αντικείμενο στο χώρο άθλησης που υπάρχει εκεί.

Έχουμε σαν χώρα έναν Πρωθυπουργό, που διαχρονικά επιλέγει τη συστηματική άθληση και αποτελεί πρότυπο με την εικόνα που προβάλλει προς τους πολίτες.

Γιατί λοιπόν να μην υπάρχουν σε αυτή την ίδια χώρα εξειδικευμένοι προπονητές, που μέσα από συγκεκριμένη διαδικασία αξιολόγησης, να επιλέγονται οι πιο κατάλληλοι να διδάξουν στα ΤΑΔ - ΕΤΑΔ;

Γιατί πρέπει ο κάθε γονιός, από τους 12.000 μαθητές των ΤΑΔ - ΕΤΑΔ, να αναρωτιέται για την απαξίωση των αθλητικών δεξιοτήτων του παιδιού του;

Γιατί πρέπει ο κάθε μαθητής, από τους γνωστούς μας 12.000, να βιώνει το αντιπαιδαγωγικό μέτρο αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, δηλαδή πρόκειται για ουσιαστική τιμωρία τους;

Γιατί αγνοούνται οι κινητοποιήσεις γονέων και μαθητών από τις αθλητικές τάξεις;

Γιατί δεν λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις της ΟΛΜΕ και οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, για την εύρυθμη λειτουργία των αθλητικών τάξεων, σύμφωνα με τη διαδικασία αξιολόγησης των Κ.Φ.Α. που έχει ολοκληρωθεί;

Γιατί καταστρατηγείται κάθε έννοια αξιοκρατίας αλλοιώνοντας τη νόμιμη διαδικασία που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας θέσπισε;

Η εκδήλωση προθέσεων για δημόσια διαβούλευση, όσων εμπλέκονται στη διαδικασία λειτουργίας των ΤΑΔ - ΕΤΑΔ, αφού εντέχνως δημιουργήθηκε και καλλιεργήθηκε, η κρίση δεν αποτελεί πανάκεια για τη λύση.

Οι σημερινοί ιθύνοντες στο Υπουργείο Παιδείας, μετά από χρόνια, ίσως αντιληφθούν την ολέθρια πολιτική που εφαρμόζουν τώρα στο πετυχημένο θεσμό των ΤΑΔ - ΕΤΑΔ (δώδεκα χιλιάδες μαθητές υπάρχουν).

Δεν είναι όλα αριθμοί, αλγόριθμοι και δημιουργική λογιστική πολιτική, αλλά χρειάζεται κοινωνική ευαισθησία για τη συνέχιση και ουσιαστική εξέλιξη των αθλητικών τάξεων σε αθλητικό σχολείο.

Μάλλον όμως θα χρειαστεί να περιμένουμε ένα νέο Παπαναστασίου Αλεξ, για να επιφέρει σε πείσμα των αριθμών και αντίθεση των καιρών, τις αλλαγές που χρειάζονται για την πολύπαθη παρεχόμενη παιδεία.

Ας ελπίσουμε όμως ότι δεν θα πρέπει να περιμένουμε και ένα Φωκιανό Ι., για την αναβάθμιση της φυσικής αγωγής στη σχολική εκπαίδευση για την εύρυθμη λειτουργία των αθλητικών τάξεων.

Καλά Χριστούγεννα συνάδελφοι και ευτυχισμένο το νέο έτος γονείς και μαθητές που επιλέξατε τη φοίτηση στα ΤΑΔ - ΕΤΑΔ.

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΛΚΙΣ

Άκης Μαυρίδης
6941475752

No Response to "Εάλλω ο θεσμός των αθλητικών τάξεων"

Leave A Reply