Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

ΟΛΜΕ: Απάντηση στα «κείμενα διαβούλευσης» του Υπουργείου Παιδείας

Posted on 12/12/2010 by ΔΑΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ


ΘΕΜΑ: Απάντηση στα «κείμενα διαβούλευσης» του Υπουργείου Παιδείας

Κυρία Υπουργέ,

Το κείμενο που δόθηκε στη διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας για την «Αναβάθμιση της Διοίκησης της Εκπαίδευσης» αποδεικνύει πως οι επιδιώξεις του Υπουργείου βρίσκονται αρκετά μακριά από τις αγωνίες του εκπαιδευτικού κόσμου και τις αποφάσεις του κλάδου.

Πρόκειται για ένα κείμενο ασαφές που κατατέθηκε για «διαβούλευση» μέσα σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια. Αν στόχος αυτής της χρονικής πίεσης δεν είναι να γίνει υφαρπαγή της συναίνεσης του κλάδου σε προειλημμένες αποφάσεις, οφείλετε να αποσαφηνίσετε τις προθέσεις του Υπουργείου και της κυβέρνησης για τις αλλαγές που ετοιμάζονται μέσα από έναν ουσιαστικό διάλογο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην Ομοσπονδία να καταθέσει τις θέσεις του κλάδου και τα αντίστοιχα επιχειρήματα.

Εκτιμάμε ότι το κείμενο προϊδεάζει για αποσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων και αναβάθμιση του ρόλου του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης και μάλιστα σε θέματα, όπως η υλοποίηση της αξιολόγησης ή η συγχώνευση σχολικών μονάδων-ερήμην των τοπικών κοινωνιών-που θα δημιουργήσουν συγκρούσεις και θα δυσχεράνουν ακόμη περισσότερο το εκπαιδευτικό έργο.

Στο κείμενο διαφαίνεται ενοποίηση διοικητικών δομών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης στο πλαίσιο της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στον εκπαιδευτικό κόσμο δεν υπάρχει θετική αποτίμηση για τη λειτουργία των ενιαίων Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπ/σης. Για ποιο λόγο λοιπόν επιχειρείται η κατάτμηση της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης και με ποια παιδαγωγικά ή διοικητικά κριτήρια επιχειρείται η ενιαία διοικητική δομή Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης; Είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε ενοποίηση αυτών των διοικητικών δομών της εκπαίδευσης (Α/βάθμιας και Β/βάθμιας) για παιδαγωγικούς λόγους καθώς και για λόγους εύρυθμης λειτουργίας της Διοίκησης.

Σχετικά με την ένταξη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, φυσικά και θα ήταν θετική εξέλιξη, αλλά, με τι πόρους και με ποιες διαδικασίες θα διασφαλιστεί κάτι τέτοιο όταν μάλιστα τα κονδύλια για την Παιδεία συνεχώς μειώνονται και οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων από το 1992 υπολειτουργούν;

Όσον αφορά τις αλλαγές στο επίπεδο Σχολικής Μονάδας που προτείνονται, στο κείμενο παρά τις γενικόλογες και αόριστες διατυπώσεις του, διακρίνουμε τις αρνητικές κατευθύνσεις του.

Το Υπουργείο τι πραγματικά επιθυμεί;

1. Να μετατρέψει τους Δ/ντές σε μάνατζερ αποσπασμένους από το σύλλογο διδασκόντων, που θα ελέγχουν και θα καθορίζουν σχεδόν τα πάντα μέσω της αυτοαξιολόγησης;

2. Να περιορίσει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, άρα να περιορίσει τους εκπαιδευτικούς σε ακόμα πιο υπαλληλικό ρόλο;

3. Να αυξήσει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών;

4. Να περάσει την αντίληψη (μέσω της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας) ότι τις βασικότερες ευθύνες για τα δεινά της δημόσιας εκπαίδευσης φέρει ο εκπαιδευτικός και το σχολείο στο οποίο υπηρετεί;

Μετά τα παραπάνω απορρίπτουμε αυτό το γενικόλογο και γεμάτο αοριστίες «κείμενο διαβούλευσης». Δεν θα ανεχθούμε οποιαδήποτε προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης και συρρίκνωσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Όσο για το δεύτερο κείμενο, αυτό που αφορά το Μέντορα, ανεξάρτητα από προθέσεις, οι διαδικασίες που προβλέπονται δε βοηθούν στην ενίσχυση των νέων συναδέλφων. Οι νέοι συνάδελφοι άλλωστε το πρώτο που ζητούν για να διευκολυνθεί ο ρόλος και το έργο τους στις σχολικές τάξεις είναι η ουσιαστική και ολοκληρωμένη επιμόρφωσή τους, για να ανταποκριθούν επαρκώς στα καθήκοντά τους, μέσα στο σύγχρονο παιδαγωγικό περιβάλλον που ζουν και εργάζονται. Αυτοί οι συνάδελφοι θέλουν την παιδαγωγική βοήθεια και των παλαιότερων συναδέλφων, αλλά όχι τον ασφυκτικό έλεγχο και την παρακολούθηση σε ό,τι κάνουν. Ο Μέντορας δεν θα πρέπει να γίνει η κερκόπορτα για την είσοδο της ατομικής αξιολόγησης – χειραγώγησης στη ζωή των εκπαιδευτικών και οφείλουμε να υπενθυμίσουμε την ξεκάθαρη θέση της Ομοσπονδίας μας για τη μη αποδοχή του θεσμού αυτού. Αντί αυτού έχουμε ήδη προτείνει τον έγκαιρο διορισμό των εκπαιδευτικών από το Μάρτη του προηγούμενου έτους, την 3μηνη εισαγωγική τους επιμόρφωση και την ομαλή ένταξή τους στο περιβάλλον του σχολείου.

Απαιτούμε:

· Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για να ξεκαθαριστούν οι πραγματικές διαθέσεις της και να διευκρινιστούν οι αοριστίες του κειμένου.

· Ανοιχτό και ουσιαστικό διάλογο – διαπραγμάτευση με όλους τους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μια πρακτική που ακολουθείται, άλλωστε διεθνώς, πριν από κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

No Response to "ΟΛΜΕ: Απάντηση στα «κείμενα διαβούλευσης» του Υπουργείου Παιδείας"

Leave A Reply