Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Ενωτική Κίνηση Γυμναστών: Υπόμνημα προς την υπουργό Παιδείας

Posted on 1/27/2011 by ΔΑΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ


ΥΠΟΜΝΗΜΑ


ΠΡΟΣ:
Την Υπουργό Παιδείας
Δια Βίου Μάθησηςκαι Θρησκευμάτων
Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου


ΘΕΜΑ: Οι ακοστολόγητες κοινωνικές ανάγκες για εκπαίδευση και το φθηνό σχολείο της ανάθεσης

Κυρία Υπουργέ,

Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας την πολιτική του μνημονίου και ταυτόχρονα εκμεταλλευόμενη την κρίση προβαίνει σε σαρωτικού χαρακτήρα αντιεκπαιδευτικές αλλαγές με απώτερο στόχο την περικοπή των δαπανών για την εκπαίδευση, την προώθηση του σχολείου της αγοράς, την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτη» και στον χώρο της εκπαίδευσης, καταστρατηγώντας και υπονομεύοντας ολοκληρωτικά το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της. Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αυτής πολιτικής που συνοδεύεται από τις διακηρύξεις για ένα νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών στο οποίο προτεραιότητα έχει ο μαθητής, τα κενά στα σχολεία εξακολουθούν να υφίστανται αλλά και όσα από αυτά υποτίθεται ότι έχουν καλυφθεί παρατηρείται το παράδοξο της ανάθεσης της διδασκαλίας του μαθήματος της φυσικής αγωγής σε αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής εκπαίδευσης οι οποίοι στερούνται της απαιτούμενης παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης του γνωστικού αντικειμένου.

Και μολονότι, δεν είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί η αξία της Φυσικής Αγωγής στην ομαλή ανάπτυξη των παιδιών, τίθεται εκ’ νέου το ζήτημα ποιος θα μπορεί να επιτελέσει αυτόν τον σκοπό διδάσκοντας με επιστημονικά αποδεκτούς τρόπους τους μαθητές. Οι όροι “Φυσική Αγωγή” και “απασχόληση” χωρίς γνωστικό αντικείμενο δεν είναι συμβατοί. Ωστόσο, αναρωτιόμαστε τι επιπτώσεις μπορεί να έχει η διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής από εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν έχουν τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια και το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο. Πως είναι δυνατόν, λοιπόν, να επιτελέσει το μάθημα το ρόλο του όταν αναζητώντας κανείς στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης δεν μπορεί να βρει αν εξαιρέσουμε κάποιες αναφορές ή παρεμβάσεις θεωρητικού επιπέδου, τις πρακτικές εκείνες που εκφράζουν εν γένει τη Φυσική Αγωγή.

Και είναι απολύτως σεβαστό, ότι ο κάθε επιστημονικός χώρος έχει τη δική του αυτοτέλεια όσον αφορά τις διδακτικές μεθόδους διδασκαλίας και το συνακόλουθο γνωστικό περιεχόμενο. Επιπρόσθετα, ανακύπτει το πρόβλημα της αδυναμίας των παραπάνω εκπαιδευτικών να οργανώσουν κάθε μορφής φυσική δραστηριότητα με τέτοιο τρόπο ώστε να προληφθεί η οποιαδήποτε πιθανότητα τραυματισμού και κατ΄ επέκταση να εξασφαλιστεί η σωματική ακεραιότητα των μαθητών.

Ωστόσο, κι αν είναι καταφανώς αρνητικό αυτό που συμβαίνει η λογική που επικρατεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε γραπτή εντολή είναι να καλυφθούν τα κενά με τρόπους αντιπαιδαγωγικούς και λογιστικούς. Ταυτόχρονα υπάρχει περίσσευμα επιστημόνων, έτοιμων να προσφέρουν τις γνώσεις αλλά και την πείρα τους στο αντικείμενο που έχουν σπουδάσει και υπηρετούν. Και αυτό δεν είναι αυθαίρετη κρίση αλλά βασανιστικό πρόβλημα που αποκαλύπτεται από τις αντίστοιχες τοποθετήσεις της Δ.Ο.Ε. προς τους Δασκάλους, που επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «Οι εγκύκλιοι της Διεύθυνσης Σπουδών που αναφέρονται σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/85. Οι συνάδελφοι καλούνται, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας. Ιδιαίτερα αρνητικοί επίσης πρέπει να είναι, όταν τους ζητείται να καλύπτουν ώρες εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που δεν έχουν καν τοποθετηθεί στα σχολεία (π.χ. Αγγλικών, Φυσικής Αγωγής) τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν αδιόριστοι. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ τους παρέχει πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη γι' αυτό…».

Εκφράζοντας την ομόθυμη θέληση όλων των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής:

· Διεκδικούμε την αντιστροφή της πολύχρονης διαδικασίας υποβάθμισης και απαξίωσης του μαθήματος της φυσικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και προειδοποιούμε ότι ο δικός μας χώρος δε θα ξαναγίνει κερκόπορτα για την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν στην πολυδιάσπαση της ενιαίας έκφρασης του κλάδου. Οι κυβερνώντες ας μην επιχειρήσουν ξανά τη γνωστή τακτική της διαίρεσης και του ατομικού συμφέροντος

· Απαιτούμε τώρα να καλυφθούν τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου με πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό και να σταματήσει η ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος από όλους όσους δεν είναι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής

· Απαιτούμε να πραγματοποιηθούν μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών της ειδικότητάς μας ώστε να καλυφθούν επαρκώς οι ανάγκες των μαθητών για φυσική άσκηση και σωματική υγεία. Στην εκπαίδευση δεν λειτουργούν οικονομίες “κλίμακος” όπως στις επιχειρήσεις και στη διαχείριση των πολυκατοικιών. Το 1 προς 5 στην εκπαίδευση είναι παραβίαση της συνταγματικής επιταγής για εξασφάλιση σε όλα τα ελληνόπουλα των ίσων όρων για τη σωστή διανοητική και σωματική τους εκπαίδευση.

Μηδενικοί διορισμοί δε χωρούν στο μέλλον της χώρας, της εκπαίδευσης των μαθητών και το δικό μας.

Τα μέλη της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

No Response to "Ενωτική Κίνηση Γυμναστών: Υπόμνημα προς την υπουργό Παιδείας"

Leave A Reply