Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Καταιγίδες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Posted on 10/06/2011 by ΔΑΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

του αιρετού Παναγιώτη Καταγή

Ο κόσμος χάνεται σήμερα στην Ελλάδα και η Κυβέρνηση επιμένει στο «στρατηγικό σχέδιό» της για τη «μεταρρύθμιση» της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις επιταγές του ΔΝΤ και της Τρόικα, όπως η ίδια εμμέσως πλην σαφώς αφήνει να εννοηθεί.

Και μπορεί στα ΜΜΕ, που τεχνηέντως τροφοδοτούνται με γεγονότα και πληροφορίες, την επικαιρότητα να μονοπωλεί η Τριτοβάθμια εκπαίδευση, όμως η πραγματική και ανθρωποφάγος «μεταρρύθμιση» συντελείται αθόρυβα ένα στάδιο πιο κάτω στη Δευτεροβάθμια με απρόβλεπτες πλέον εξελίξεις για όλους τους συναδέλφους. Κόπτεται η Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον εξορθολογισμό του ανθρώπινου δυναμικού και την περιστολή των δαπανών και αδιαφορεί ή δεν λαμβάνει υπόψη της το κύριο σκοπό της που είναι η παροχή ουσιαστικής παιδείας στους μαθητές.

Στην πράξη, βέβαια, μοναδικός της στόχος είναι η ουσιαστική ποδηγέτηση του κλάδου των εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπ/σης, η δημιουργία ανθρώπινου πλεονάσματος για την εφαρμογή του θεσμού της «εφεδρείας» και στο Υπουργείο Παιδείας και η μείωση της αντίστασης όσων πιστεύουν ότι ακόμη υπάρχει καιρός για ουσιαστικές βελτιώσεις στον τομέα αυτό χωρίς ανθρωποθυσίες.

Αστοχίες, γεγονότα και δράσεις μένουν «ορφανές» ανάληψης ευθύνης από την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, παρότι οδηγούν στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και την καταρράκωση του κράτους δικαίου. Δεν γνωρίζει, δεν μιλά, δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη, δεν αποφασίζει για όλα όσα σήμερα συμβαίνουν; Αλήθεια για αυτά ευθύνονται άλλοι, άσχετοι προς την Παιδεία;

Σειρά ενεργειών και πρακτικών που υλοποιούνται είτε μπροστά, είτε πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας δείχνουν τη στόχευση και τις προθέσεις καθώς επίσης και την ικανότητά της να φροντίζει το αγαθό της παιδείας και να διοικεί με πνεύμα ισονομίας, αμεροληψίας και δημοκρατικότητας.

Σχολικά Βιβλία: Είναι γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά το 1946 δεν διανεμήθηκαν βιβλία στους μαθητές με την έναρξη του σχολικού έτους. Πρέπει να τονισθεί όμως ότι στις σημερινές συνθήκες κρίσης, λόγω των μεθοδεύσεων που ακολουθήθηκαν, το συνολικό κόστος παραγωγής και διανομής τους αυξήθηκε κατά 30% τουλάχιστον σε σχέση με πέρυσι, όπως κατ' επανάληψη αναφέρθηκε στα ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ. Οι γονείς, βέβαια, γνώρισαν άμεσα ότι η αναπαραγωγή των βιβλίων από το DYD στοιχίζει 45 - 60 ευρώ (4,5-6 ευρώ το βιβλίο) αφού τόσα πλήρωσαν στα φωτοτυπάδικα.

Σχολικές Επιτροπές: Δεν έχουν ακόμη συσταθεί στις σχολικές μονάδες οι προβλεπόμενες από τον «Καλλικράτη» ενδοσχολικές επιτροπές και δεν έχουν μεταφερθεί σ' αυτές κονδύλια από τις Ενιαίες Σχολικές Επιτροπές των Καλλικρατικών Δήμων. Τα σχολεία λειτουργούν χωρίς πόρους με αποτέλεσμα να απευθύνονται στους γονείς των μαθητών καλώντας τους να συμβάλλουν αυτοί για τη λειτουργία τους, όπως ήδη συνέβη στη Μαγνησία, όπου οι μαθητές κλήθηκαν να συνεισφέρουν με 5 ευρώ ο καθένας για την αναπαραγωγή των πρώτων σελίδων των βιβλίων τους.

Φύλακες Σχολικών Μονάδων: Απόλυτη σιωπή από πλευράς Υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση των θέσεων των Φυλάκων στις σχολικές μονάδες και την αναγκαστική μετάταξή τους σε διάφορες υπηρεσίες των Καλλικρατικών Δήμων. Η ασφάλεια των μαθητών και η προστασία των σχολικών εγκαταστάσεων αποδεικνύεται ότι δεν είναι το πρώτο μέλημά της. Ήδη οι πρώτες καταστροφές (σχολικές μονάδες Ξάνθης, Περιστερίου, .) είναι γεγονός, αν και ουσιαστικά δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η σχολική χρονιά.

Συγχωνεύσεις - Καταργήσεις σχολικών μονάδων: Δεν έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα τα προβλεπόμενα Π.Δ., σύμφωνα με τα άρθρα 5 & 8 του Ν. 1566/1985, με αποτέλεσμα να διακυβεύονται οι θέσεις των εκπαιδευτικών γεγονός που οδηγεί στην «εφεδρεία» χωρίς άλλες διατυπώσεις (είναι γνωστές εξάλλου οι δηλώσεις στελεχών της Κυβέρνησης για τη σχέση οργανικότητας - απόλυσης δημοσίων υπαλλήλων). Πρόβλημα υπάρχει επίσης και με τα περιουσιακά στοιχεία κάθε σχολείου που είτε καταργήθηκε, είτε συγχωνεύτηκε, τα οποία χωρίς το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο δεν μπορούν να «μετεγγραφούν - διαβιβασθούν» στη νέα σχολική μονάδα, με αποτέλεσμα υλικό που έχει στοιχήσει στον Ελληνικό λαό εκατομμύρια ευρώ να είναι ανενεργό, να μην μπορεί κανείς να το διαχειρισθεί νόμιμα και με διαφάνεια και να κινδυνεύει να αχρηστευθεί.

Οργανικές θέσεις: Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις με επτά (7) διαθέσιμες διδακτικές ώρες. Υπηρεσιακό πραξικόπημα και ηθικό ανουσιούργημα κατά παράβαση των Ν. 1566/1985 και 3848/2010 σε βάρος συναδέλφων που κατά την επόμενη σχολική χρονιά με τη ρύθμιση υπεραρρυθμίας θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση έναντι αυτών.

Αναπληρωτές: Προσλήψεις αναπληρωτών πριν την τοποθέτηση στις σχολικές μονάδες των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ, παρά τα όσα αντίθετα ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία. Μ' αυτή την πρακτική αυξάνονται αναιτίως οι δαπάνες στη Β/θμια Εκπ/ση και παράλληλα μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετακινούνται «εκφοβιστικά» εκτός ορίων των οικείων ΠΥΣΔΕ ή οδηγούνται ως υπεράριθμοι στο θεσμό της «εφεδρείας» με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το εργασιακό τους μέλλον.

Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων, ΣΕΚ και Υπεύθυνοι Τομέων ΣΕΚ: Μεθοδεύσεις και μη τήρηση της νομιμότητας και των όσων ρητά ορίζουν οι νόμοι 1566/1985, 3848/2010 και 2690/1999 στην επιλογή και τοποθέτησή τους με στόχο και σκοπό την εξυπηρέτηση ημετέρων και τη δημιουργία προσόντων για τους φίλα προσκείμενους.

Επαγγελματική Εκπαίδευση: Πλήρης απαξίωση και κατάργηση του διακριτού παιδευτικού ρόλου της. Επανέρχονται, στο όνομα της μεταρρύθμισης, μοντέλα του παρελθόντος που παρά τη λυσσαλέα στήριξή τους απέτυχαν και καταργήθηκαν από τους ίδιους που τα καθιέρωσαν τη δεκαετία του 80. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα μπούν στο περιθώριο και στην ομηρία της «εφεδρείας» λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού αντικειμένου και χιλιάδες μαθητές θα οδηγηθούν στην Κατάρτιση και τη Μαθητεία του ΟΑΕΔ και των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών προκειμένου να αποκτήσουν επαγγελματικές Γνώσεις. Η Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ας αφήσει τις «καινοφανείς μεταρρυθμιστικές ιδέες» και ας φροντίσει επιτέλους να πάρουν έστω και μετά από τρία χρόνια οι 15.000 μαθητές των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ τα βιβλία για τα 34 μαθήματα που τους λείπουν και ας μη δίνει δικαιολογία στον ΟΑΕΔ που κι' αυτός δεν χορηγεί βιβλία στους 12.000 μαθητές των ΕΠΑΣ Μαθητείας. Εκτός εάν αυτά θεωρούνται παιδιά ενός κατώτερου θεού.

Γραφεία Εκπαίδευσης: Θα πρέπει επιτέλους να τελειώσει αυτό το τραγελαφικό αλλαλούμ με τα Γραφεία Εκπαίδευσης που καταργούνται και όλο παρατείνεται η λειτουργία τους. Η διοικητική απαξίωσή τους δεν συνάδει με τον ορισμό αναπληρωτών προϊσταμένων. Υποστελεχωμένα πλέον το μόνο που προσφέρουν είναι αναγκαστικές δαπάνες σε βάρος του προϋπολογισμού, δαπάνες που προσμετρώνται μάλιστα στον τομέα της Παιδείας, τη στιγμή που οι μισθοί των εκπαιδευτικών περικόπτονται άγρια. Ενδεικτικά μόνο για μία περιφέρεια τα λειτουργικά έξοδα για τα Γραφεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που διατηρούνται ακόμη ξεπερνούν σε ετήσια βάση το 500.000 ευρώ περίπου.

Η Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ας σκύψει επιτέλους στα πραγματικά προβλήματα της Εκπαίδευσης και ας αφήσει τις προσπάθειες για επαναφορά του κομματικού κράτους. Οι εκπαιδευτικοί και γνώση έχουν και μνήμη.

Ας μην ξεχνά τα όσα είπε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στον Ιμπραήμ:

«Όχι τα κλαριά να μας κόψεις, όχι τα δένδρα, όχι τα σπίτια που μας έκαψες, μόνο πέτρα απάνω στην πέτρα να μη μείνει, ημείς δεν προσκυνούμε».

Παναγιώτης Ε. Καταγής
Πρόεδρος Α΄ ΕΛΜΕ Γ΄Αθήνας
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Γ΄Αθήνας & Αν. Αιρετός ΚΥΣΔΕ τηλ. 6972480671



No Response to "Καταιγίδες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση"

Leave A Reply